Interplay zamyka Black Isle Studios

Interplay zdecydował się ostatecznie zamknąć słynne Black Isle Studio, odpowiedzialne między innymi za takie hity jak Fallout czy Baldur's Gate. Czy to koniec obu serii?

Informacje na ten temat opublikował na forum Interplay Damien "Puuk" Foletto, stwierdzając, że jest to ostatni dzień pracy w BIS dla niego i pozostałych członków zespołu studia. Czy oznacza to koniec serii Baldur's Gate i Fallout? Miejmy nadzieje, że nie.

Ostatnio studio miało dość pechowy okres. Ze względu na konflikt prawny z właścicielami praw do Dungeons & Dragons, firmą Wizards of the Coast, wstrzymano produkcję gry osadzanej w tym świecie, która miała stać się kolejnym przebojem dewelopera. Spowodowało to między innymi odejście ze studia wielu zdolnych programistów, w tym legendarnego wręcz Feargusa Urqharta.

Jakby tego było mało, premiery dwóch konsolowych wersji popularnych gier RPG - Fallout: Brotherhood of Steel i Baldur's Gate: Dark Alliance II, przewidziane wcześniej na okres świąteczny, zostały przesunięte na styczeń przyszłego roku. Decyzję podjęto ze względu na trwający aktualnie spór prawny z firmą Vivendi. Jednak o zamknięciu firmy zdecydowała przede wszystkim słaba kondycja finansowa studia, które zanotowało w tym roku stratę w wysokości 20 milionów USD.


Zobacz również