Inwestycje w sieć

Koncern Unilever zamierza rozpocząć ekspansję na rynki handlu elektronicznego i w większym stopniu niż dotychczas zaangażować się w Internet.

Firma Unilever zamierza skoncentrować się na 400 głównych markach spośród ponad 2000 obecnie wytwarzanych produktów. Spowoduje to konieczność zamknięcia 100 spośród 250 zakładów firmy i zwolnienia 25 tys. pracowników. Jednocześnie firma zamierza koncentrować się na budowie wizerunku internetowego i rozpocząć ekspansje na rynki handlu elektronicznego. Prezes firmy Antony Burgmans powiedział: "Skupimy wysiłki na najbardziej znanych markach (np. Persil, Lipton, Kevin Cline). Śmiało będziemy też wchodzić w e-business. Jeszcze w tym roku wydamy na to 130 mln GBP".

Każdy z 70 tys. firmowych komputerów będzie miał dostęp do sieci. W ramach internetowej strategii Unilever powstaną trzy specjalne Interaktywne Centra Marek Handlowych (Interactive Brand Centres) w Ameryce, Europie i Azji, wykonujące ekspertyzy na temat promocji najważniejszych produktów na każdym z tych rynków. Alianse z AOL, Microsoft, Excite@Home oraz WOWGO umożliwią sprzedaż online produktów firmy zarówno konsumentom indywidualnym, jak i innym firmom. W ramach współpracy MSN udostępni swój portal dla kobiet - WomenCentral, zaś WOWGO nowy portal dla europejskich nastolatek.

Koszty restrukturyzacji koncernu mają wynieść 1,3 mld GBL do końca 2004 r.

Więcej informacji: www.unilever.com/


Zobacz również