Jak się dzwoni komórką biznesową

Firma badawcza In-Stat/MDR szacuje, że klient biznesowy wydzwania miesięcznie średnio za 70 USD, podczas gdy użytkownik prywatny - 45 USD. Użytkownik biznesowy rozmawia przez komórkę średnio dwa razy dłużej niż zwykły obywatel. Według raportu In-Stat/MDR należy oczekiwać zaostrzenia walki operatorów komórkowych o klienta biznesowego.

Według danych In-Stat/MDR, ów intensywny użytkownik najczęściej nabywa swój telefon na stoisku lub w salonie z telefonami komórkowymi - w sklepie lub hipermarkecie. Takiej odpowiedzi udzieliło ponad 40% ankietowanych. Drugim źródłem komórek jest pracodawca, który zapewnia terminal i pokrywa rachunki. W ten sposób swój aparat wykorzystywany w celach zawodowych otrzymało nieco ponad 30% ankietowanych użytkowników biznesowych. Pozostałe źródła - sklepy detaliczne, specjalna oferta dla pracowników firmy, sklepy z elektroniką, hurtownie sprzętu biurowego czy sklepy wirtualne występowały w odpowiedziach znacznie rzadziej, nie przekraczając 5-proc. udziału.

Jak ocenia In-Stat/MDR, specjalne umowy łączące firmy z operatorami stają się coraz popularniejszym sposobem wyposażenia pracowników w telefony komórkowe. Ponad połowa ankietowanych potwierdziła, że to pracodawca wskazał im jednego operatora komórkowego, z którego usług należy korzystać. Niemal połowa firm płaci za wszystkie rozmowy z numeru "biznesowego" swoich pracowników. In-Stat/MDR przewiduje, że operatorzy będą wprowadzać nowe rozwiązania pozwalające ściślej związać ich z obsługiwanym klientem biznesowym.


Zobacz również