Jak zrobić beznadziejną stronę WWW

20 prostych rad

20 prostych rad

Postanowiłeś wreszcie na poważnie zająć się swoim "image" i utworzyć własną stronę WWW. Moje gratulacje! Całe postępowe społeczeństwo będzie już mogło odetchnąć z ulgą, gdyż miliony użytkowników Internetu 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku marzą tylko o tym, jak zarzucić cię listami dziękczynnymi, zamówieniami i prośbami o przyjęcie pieniędzy. Natomiast moim skromnym zadaniem jest ochrona twojej osoby przed tym denerwującym zainteresowaniem, abyś nie zginął pod ciężarem drogocennego metalu. A więc?

Rada #1

Staraj się nie zwracać uwagi na treść swojej strony. Zapamiętaj: jesteś na tyle poważny, żeby nie dopuszczać, aby twój drogocenny czas był marnotrawiony na myślenie. Uspokój się. Wrzucaj do cyberprzestrzeni wszystko, co ci podpowie sekretarka - zeszłoroczny cennik firmy, fotografię psa, zbiorek dowcipów o ?babie u lekarza", przepis na bułkę z masłem, zeskanowane zdjęcie wewnętrznej strony przykrywki skanera. Wezmą, podziękują i poproszą o jeszcze.

Rada #2

Żadnych badań nad publicznością. Żadnego ukłonu w stronę czytelników, klientów i innej hołoty. Robisz stronę dla siebie. Po pierwsze - taniej. Po drugie - wiesz wszystko lepiej i nie są ci potrzebne żadne badania rynku. Po trzecie - nie jest ważny rezultat, ważne są chęci!

Rada #3

Oszczędzaj. Jeśli ktoś zaproponuje ci sklecenie strony za 9,99 zł, wyrzuć go za drzwi i poszukaj kogoś, kto zrobi to taniej. A jeszcze lepiej - zrobić wszystko samemu: zmusić programistę do napisania tekstu, księgową - do przygotowania oprawy graficznej, a sprzątaczkę - do skomponowania muzyki. W naszych czasach każda sekretarka powinna umieć poprawnie wysławiać się w HTML-u.

Rada #4

W żadnym wypadku nie zwracaj się po pomoc do tzw. specjalistów: dizajnerów, kopirajterów, marketologów, ekspertów i konsultantów! Przecież ci napuszeni okularnicy nie mają wystarczająco fantazji, żeby zrozumieć, dlaczego wszystko trzeba robić nie tak, jak należy, tylko tak, jak tobie chce się. ?Olej" to i śmiało pisz czerwono-brązową czcionką na sałatkowo-kremowym tle w różyczki.

Rada #5

Nigdy nie staraj się zwiększyć bezpieczeństwa i prędkości przesyłu informacji z twojej strony (wybierając dostawcę Internetu ze wspaniałą reputacją i szerokimi kanałami). Im częściej serwer będzie się blokował, tym mniej będą cię niepokoić odwiedzający.

Rada #6

Strata czasu, sił i pieniędzy na przygotowanie materiałów autorskich jest jeszcze głupszym pomysłem niż kupno licencjonowanych programów. Zamiast tego, ściągnij z Sieci stronę, która ci się najbardziej podoba (na szczęście, Internet jest niezwykle bogaty w wytwory twórczości umysłowej), popraw ją i dostosuj do swoich wymagań, a po słowie ?copyright", umieść swoje nazwisko. Autor powinien być ci wdzięczny, że jego trud został doceniony.

Rada #7

Postaraj się maksymalnie skomplikować strukturę swojej strony. Nie umieszczaj opcji służących do poszukiwania wymaganych danych według słów kluczowych, alfabetu, tytułu, autora, czasu opublikowania, czasu pojawienia na serwerze. Po to jest ?Sieć", aby się w niej zaplątać. Podaruj ludziom niezaprzeczalną przyjemność tracenia setek impulsów na poszukiwaniach najmniejszego dokumentu.

Rada #8

Umieść jak najwięcej linków do nie istniejących stron i serwerów. Nic tak nie potrafi ucieszyć gościa, jak komunikat o tym, że dana informacja jest niedostępna.

Rada #9

Boże broń sprawdzać ortografię i gramatykę w swoich materiałach! Przecież nie jesteś profesorem Miodkiem, a czytelników na pewno ucieszy możliwość własnoręcznego wstawienia znaków przestankowych.

Rada #10

Nigdy, ale to nigdy, nie przygotowuj witryny w różnych stronach kodowych. Od zarania dziejów wiadomo, że Macintoshy używają wyłącznie hakerzy z zachodnich filmów. Optymalnym wariantem jest przeniesienie wszystkich tekstów w górny rejestr ASCII albo archiwizacja z hasłem.

Rada #11

Obowiązkowo upiększ swoją stronę obrazkami ?Under Construction". Demonstrujesz tym swoje poważne podejście do sprawy i jednocześnie zabawisz czytelnika grą ?Tutaj też nic nie ma!"

Rada #12

Umieszczaj na stronie jak najwięcej zdjęć i ilustracji. Z dwóch podobnych wybieraj te, które mają większy rozmiar przy gorszej jakości. Wszystkie czarno-białe zdjęcia konwertuj na 64-bitową kolorową grafikę.

Rada #13

Wszystko, co możliwe, przepisz pod Javą i ActiveX. Dodaj Shockwave i LiveVideo. Wszyscy z radością stracą czas na ładowanie takiej strony, tylko po to by przekonać się o swoich umiejętnościach łączenia pierwszego, drugiego, trzeciego i czwartego. Użytkownicy Lynxa osiągną szczególne, z niczym nieporównywalne zadowolenie.

Rada #14

Nie umieszczaj informacji o swojej stronie w żadnej wyszukiwarce. Użytkownicy uwielbiają trafiać przypadkiem na adresy typu: http://www.oops.net/~Jasio/inne/roznosci/misc/28223591/7.htm/, uczyć się ich na pamięć i potem ręcznie wpisywać w okienku ?Location:".

Rada #15

Nie wysyłaj informacji prasowych do czasopism komputerowych. Dziennikarze i tak są zobowiązani wiedzieć wszystko kilka dni wcześniej, za to przecież dostają pieniądze. Zamiast tego, wyślij pliki w formacie HTML do wszystkich znanych ci grup dyskusyjnych.

Rada #16

W żadnym wypadku nie nawiązuj kontaktu z czytelnikami. Oto kilka prostych sposobów:

a)nie podawaj adresu zwrotnego poczty elektronicznej;

b)podaj adres, ale przychodzącą pocztę czytaj raz na 2 miesiące;

c)nigdy nie odpisuj na otrzymane listy;

d)w odpowiedzi proś o skontaktowanie się z tobą pod numerem telefonu w Australii, najlepiej w soboty od 800 do 1000 rano.

Rada #17

Istnieją tylko trzy rzeczy, gwarantujące zwrócenie uwagi na twój projekt: gołe panienki, nieparlamentarne wyrażenia i niebieska wstążka, delikatnie dająca do zrozumienia, że wydrapiesz oczy każdemu, kto będzie niezadowolony z gołych panienek i nieparlamentarnych zwrotów. Optymalny rezultat można osiągnąć poprzez połączenie tych trzech komponentów.

Rada #18

Niektórzy idioci (patrz Rada 4) myślą, że dla zwiększenia pogłowia nowych i utrzymania starych czytelników należy od czasu do czasu odnawiać zawartość i wygląd strony. Nic bardziej mylnego!! Ludzie zmęczeni są ciągłym brakiem określenia, ludzie chcą stabilizacji (poczytaj gazety - piszą o tym prawie na każdej stronie). Konstruuj stronę raz, na wieki. I nie próbuj naprawiać błędów młodości!

Rada #19

Nie organizuj na swojej stronie jakichkolwiek konkursów, loterii i innych tego typu wydarzeń przyciągających gości, gdyż na pewno spotka cię masa problemów: wzrośnie popularność strony i ruch, nadejdą listy, jakaś gazeta napisze o tym na swoich łamach. Potrzebny ci dodatkowy ból głowy?

Rada #20

Nigdy nie informuj swoich kolegów, znajomych, klientów o ukazaniu się twojej strony. Niech sami łamią sobie głowy, próbują na różne sposoby odnaleźć ją w systemach wyszukiwawczych (ha! A my już wszystko przewidzieliśmy - patrz Rada 14), przeczesują konferencje.

Autor gwarantuje, że jego rekomendacje pomogą stworzyć naprawdę ubogą, nudną, obrzydliwą i nieefektywną stronę. Z autorem można się skontaktować e-mailem, pisząc na adres: tkacz@pol.pl, ale i tak nie będzie czytał waszych listów.


Zobacz również