Japończyki trzymają się mocno, koreańczyki - coraz lepiej

Samochody koreańskie są lepszej jakości niż auta producentów europejskich i amerykańskich - stwierdza badanie J.D. Power and Associates. W ciągu sześciu lat firmy koreańskie obniżyły liczbę początkowych problemów z jakością o 57%.

J.D.Power and Associates przedstawił wyniki sondażu Initial Quality Study 2004 poświęconego branży motoryzacyjnej. Pomiar Initial Quality Study (IQS) opiera się na rejestracji problemów zgłaszanych przez właściciela podczas pierwszych trzech miesięcy posiadania samochodu. W przypadku wszystkich badanych marek samochodowych liczba problemów z związanych z jakością produktu spadła o 11% w porównaniu z ub. rokiem, ze 133 do 119 na 100 aut w roku 2004. Ze 169 objętych badaniem modeli, 129 odnotowało poprawę, 35 - pogorszenie jakości a 5 pozostało bez zmian.

Pod względem jakości nadal przodują samochody japońskie. Od 1998 roku odnotowały one 32-proc. poprawę jakości, obecnie liczba problemów na 100 aut wynosi 111. W przypadku aut koreańskich liczba problemów zgłaszanych przez właściciela w ciągu pierwszych trzech miesięcy użytkowania na 100 samochodów zmniejszyła się z 272 w 1998 i 152 w 2003 roku, do 117 w roku 2004. Dalsze miejsca zajmują samochody europejskie – 122 problemy na 100 aut (poprawa o 22% w ciągu 6 lat) i amerykańskie – 123 problemy (poprawa o 32%).


Zobacz również