K2: "Fantazję i wolność kreacyjną 'ubieramy' w procesy biznesowe"

"Najważniejsze są talent i ciężka praca" - oto, co zdaniem przedstawicieli jednej z najbardziej kreatywnych agencji interaktywnych w Polsce, jest niezwykle istotne w procesie projektowania serwisów WWW. Istniejąca już od 1997 roku K2, początkowo oferująca usługi dostępowe, hostowanie stron i zarządzanie kontami pocztowymi, w ciągu kilku lat stała się jednym z liderów marketingu interaktywnego. Prezentujemy Wam krótki wywiad z przedstawicielami agencji K2.

Digit Online: Ile osób obecnie tworzy skład zajmujący się projektowaniem serwisów WWW w K2?

K2: W całej agencji zatrudnionych jest obecnie 60 osób, z których 12, pracując w studiu graficznym, jest bezpośrednio odpowiedzialnych za sferę kreatywną naszych prac. W skład studia wchodzą specjaliści od kreacji internetowej, którzy wcześniej zdobywali doświadczenie zarówno w agencjach on-line'owych, jak i tradycyjnych agencjach reklamowych. Mamy również speców od grafiki do materiałów poligraficznych i wszelkich kreacji przeznaczanych dla działań BTL.

Jakiego typu oprogramowania oraz sprzętu używacie w codziennej pracy?

Graficy używają przede wszystkim Adobe Photoshop i Macromedia Flash, a także Adobe Illustator, Corel Draw. W razie potrzeb korzystamy również z innych rozwiązań software'owych.

Jak wygląda proces projektowania nowego serwisu? Czy przyjmowane są wskazówki od zleceniodawcy, czy też następuje wewnętrzna 'burza mózgów'? Czy cały proces podzielony jest na specyficzne etapy?

Fantazję i wolność kreacyjną 'ubieramy' w procesy biznesowe, co pozwala nam na dostarczanie naprawdę wartościowych rozwiązań marketingowych. Zaczynamy od 'briefu' od klienta, który jasno przedstawia nam założenia projektu, na ich podstawie przygotowujemy 'brief' agencji, i po ustaleniu szczegółów funkcjonalnych serwisu, przygotowujemy projekt graficzny. Projekt taki zawiera kreację strony głównej i co najmniej jednej podstrony. Projekt graficzny ma odzwierciedlać założenia funkcjonalne, przygotowane wcześniej w ramach konsultacji na linii klient - agencja.

Burza mózgów pojawia się w studio graficznym, gdy dostarczone zostają już konkretne wytyczne funkcjonalne oraz np. materiał zdjęciowy, jeśli takim dysponuje klient. W innym przypadku sami takowy przygotowujemy, korzystając z profesjonalnych fotografików.

Generalnie, przygotowanie projektu podzielone jest na kilka szczegółowych etapów, w których uczestniczą zarówno pracownicy działu obsługi klienta, programiści, jak i graficy. Tworzenie zespołów projektowych ma na celu, jak najlepsze zrozumienie potrzeb klienta, i w konsekwencji prowadzi do przygotowania optymalnego projektu.

Jak oceniacie obecną sytuację na rodzimym rynku, jeśli chodzi o projektowanie serwisów internetowych? (jakość ich wykonania, pomysły, technikę)

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że obecność w sieci nie jest tylko niepotrzebną formalnością, lecz ogromną szansą biznesową. Jakość witryn w polskim Internecie stopniowo rośnie, co nie zmienia faktu, że nadal jest 'bardzo wiele do zrobienia'. Przeprowadzone przez nas niedawno badania witryn internetowych polskich spółek giełdowych za pomocą unikalnej, autorskiej metody K2 eValuate pokazało, że potencjał do zagospodarowania jest nadal olbrzymi. Nadal wiele poważnych firm posiada serwisy, które są tylko odzwierciedleniem ich ulotki handlowej...

K2, oferując swoje usługi e-marketingowe, ma tą przewagę, że mamy ogromne doświadczenie w tej branży. W 2003 roku zostaliśmy uznani przez "Media i Marketing Polska" za najbardziej kreatywną agencję interaktywną w Polsce, a od kilku lat zdobywamy rekordową liczbę nagród na konkursach kreacji internetowej w kraju i na świecie. Takie wyróżnienia utwierdzają nas w przekonaniu, że potrafimy konstruować rozwiązania efektywne zarówno marketingowo, jak i kreacyjnie.

Skąd czerpiecie inspiracje do swoich projektów?

Przede wszystkim z talentu i umiejętności naszych liderów kreacji, a także z ich wieloletniego doświadczenia. Naszym celem jest tworzenie wyjątkowych kreacji, które są równocześnie odpowiedzią na potrzeby marketingowe naszych klientów.

Co zechcielibyście przekazać naszym czytelnikom zainteresowanym projektowaniem serwisów internetowych?

Najważniejsze są talent i ciężka praca. Warto się przyglądać światowym trendom i temu co oferuje rynek w zakresie np. oprogramowania. Ważna jest również wiedza z badań specjalistycznych i naukowych, pokazująca jakie rozwiązania mogą być skuteczne.

Więcej informacji: http://www.k2.pl


Zobacz również