Kampania "nawróconych"

Apple rozpoczął nową kampanię reklamową "Prawdziwi ludzie". Głównym motywem są wypowiedzi użytkowników, którzy przesiedli się z PC-tów na Macintoshe.

Apple rozpoczął wczoraj kampanię reklamową z udziałem użytkowników, którzy zamienili swoje PC-ty na komputery Macintosh. Kampania "Real People" to największe przedsięwzięcie reklamowe firmy od czasu kampanii "Think Different" z 1998 roku. Kosztowała ona ok. 100 mln USD. Szczegółów obecnego budżetu na razie nie ujawniono. Obecna kampania obejmuje prasę, radio i telewizję w Stanach Zjednoczonych. W Internecie został uruchomiony specjalny serwis w którym zgromadzono wypowiedzi użytkowników, którzy przesiedli się na MAC-i oraz porady jak płynnie dokonać podobnej zmiany komputera.

Apple kieruje swoją kampanię do "pozostałych 95%" użytkowników komputerów, czyli korzystających w większości z PC-tów z systemem Windows. Apple posiada już od dłuższego czasu ok. 5% rynku nowych komputerów (w ub. roku 3,7% wg IDC), tak więc szansą na przekroczenie tej bariery jest pozyskanie obecnych użytkowników komputerów osobistych z systemem Windows. Już obecnie około połowa sprzedaży w sieci detalicznej Apple wędruje do "nie-Macowych" użytkowników.

Do udziału w kampanii zaproszone zostały osoby wybrane spośród ok. 10 tys. użytkowników, którzy nadesłali e-maile lub listy do Apple z wypowiedziami i przemyśleniami dotyczącymi zmiany swojego komputera na Mac-a. W jednej z ośmiu nakręconych przez Errola Morrisa (twórcę m.in. filmów dokumentalnych) reklamówek występuje np. Aaron Adams, administrator pracujący na sieci zarządzanej przez Windows. "Cały dzień pracuję z Windowsami, a potem wracam do domu, gdzie pracuje Mac" - mówi w filmie reklamowym.

Od chwili rozpoczęcia w 2001 roku strategii Digital Hub, Apple wprowadził na rynek iMac-a, iBook, Titanium PowerBook, Power Mac-a, eMac-a, system MAC OS X, odtwarzacz iPod, oprogramowanie iPhoto czy iDVD, serwer Xserve; w celu lepszej sprzedaży tych produktów stworzył sieć 30 sklepów detalicznych w USA.


Zobacz również