Kara dla twórcy gier dla dzieci za naciąganie na drogie SMS-y

Spółka CT Creative Team po raz kolejny podpadła konsumentom, których, zdaniem UOKiK, naciągnęła na SMS-y o podwyższonej opłacie. Tym razem na celownik wzięła dzieci.

CT Creative Team to spółka będąca właścicielem serwisu WapSter.pl przeznaczonego dla "użytkowników telefonów komórkowych, którzy dbają o ich indywidualny charakter" i oferującego szereg produktów, w tym gry i aplikacje. Do UOKiK zaczęły jednak napływać skargi konsumentów, którzy zostali niemile zaskoczeni niespodziewanym wzrostem rachunku telefonicznego podczas korzystania z gier Roślinki vs. Robale, Magiczny Totem, Odpicuj Furę, Zwierzaki Atakują i Owocowe Bąbelki.

"Pobranie, uruchomienie i korzystanie z aplikacji było bezpłatne, jednak każda z nich zawierała dodatkowo płatne opcje związane z ułatwieniem gry. Ich zamówienie wiązało się z wysłaniem smsa na numer o podwyższonej opłacie. W większości przypadków użytkownikami były dzieci, do których, jak ustalił Urząd, spółka kierowała swoje reklamy." - czytamy na stronie UOKiK.

W lipcu UOKiK wszczął postępowanie przeciwko przedsiębiorcy, w toku którego ustalił, że co prawda udostępniał on w aplikacji i na stronie internetowej cennik i regulamin usługi, lecz nie informował o kosztach również w trakcie gry i po każdej czynności związanej z naliczeniem dodatkowej opłaty. Dodatkowo pytania potwierdzające zamówienie opcji dodatkowych były tak formułowane, aby nie wskazywały naliczanie dodatkowej opłaty, np.: Masz za mało bąbelków. Czy mimo to chcesz rozwinąć moc?

Zdaniem Prezesa Urzędu doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, za co nałożył na CT Creative Team karę finansową – ponad 30 tys. zł (nie za mało...!?). Decyzja nie jest prawomocna, spółka może odwołać się do sądu.

Na koniec warto dodać, że spółka CT Creative Team to "recydywista", który był już karany za SMS-y o podwyższonej opłacie wykorzystywane w konkursie "Quiz wiedzowy".


Zobacz również