Kartka naprawdę świąteczna

Zaprojektowanie świątecznej kartki lub grafiki to niełatwe zadanie. W końcu nie jest to codzienny temat. Chciałoby się, żeby był zrealizowany na świątecznym poziomie, nawet jeśli nie potraktujemy go dosłownie, uciekając przed sztancą bombek, choinki i świętego Mikołaja na saniach. Tylko jak to zrobić....

Zaprojektowanie świątecznej kartki lub grafiki to niełatwe zadanie. W końcu nie jest to codzienny temat. Chciałoby się, żeby był zrealizowany na świątecznym poziomie, nawet jeśli nie potraktujemy go dosłownie, uciekając przed sztancą bombek, choinki i świętego Mikołaja na saniach. Tylko jak to zrobić....

Obok przedstawiamy kilka pomysłów na kartki, często "nieświąteczne" w treści, ale niecodzienne, dalekie od stereotypów i zapadające w pamięć. Świąteczne w swoim charakterze.

Toruńskie Studio Pro słynie z wyrafinowanych graficznie kalendarzy, choć nie stroni od bardziej prozaicznych zleceń na reklamy, prospekty, opakowania. Klienci przywiązują się do takiej agencji, coraz lepiej poznają jej pracowników. Dzięki tej zażyłości ci ostatni mogą na kartce świątecznej, niczym w jasełkach, przeobrazić się w postacie aniołów i diabła.

Nowe milenium ma być epoką techniki. W szczególnym momencie, u jego początku, można było połączyć atrybuty techniki (robot) z tradycją (gwiazda betlejemska w jego "ręce"), zastępując zwyczajowe życzenia odpowiednio na tę okazję zmodyfikowanym fragmentem "Lokomotywy" Tuwima.

Święta z komputera? To rzeczywiście nie jest dobry pomysł. Może sięgnąć po tradycyjne techniki graficzne? Linoryt na pewno będzie czymś niezwykłym i świątecznym. W końcu takich pocztówek nie dostaje się na co dzień. Przyjaciele i znajomi Lesława Miśkiewicza, znanego łódzkiego grafika, mogą być pewni, że święta tuż, tuż, jeśli dostaną od niego kolejny linoryt wraz z życzeniami.

Jeśli projekt grafiki ma zostać wykorzystany w mediach elektronicznych, warto dla równowagi sięgnąć po bardziej tradycyjne kolory i symbole. Tę kartkę zaprojektował Piotr Kościelski z myślą o stronie internetowej agencji reklamowej, w której pracuje.


Zobacz również