Kaydara przedstawia Motionbuilder 5.5 Professional

Znacząca aktualizacja Motionbuildera – aplikacji do animowania trójwymiarowych postaci w czasie rzeczywistym, ukazała się właśnie dzięki firmie Kaydara. W Motionbuilder 5.5 Professional dodano miedzy innymi obsługę języka skryptowego Python, oraz shaderów CgFX.

Aplikacja dostępna zarówno dla systemów Windows, jak i Mac OS X, wykorzystywana jest najczęściej przy produkcji filmowej i telewizyjnej. Zdarza się również, iż znajduje ona swoje zastosowanie wśród projektantów internetowych. Motionbuilder 5.5 Professional obsługuje pliki w formatach MP3, AAC, QuickTime, MPEG, OBJ, a także stworzony przez Kaydarę format FBX, który staje się powoli standardem wymiany plików w środowisku 3D (obsługują go miedzy innymi produkty firm Discreet oraz Softimage).

Dodanie obsługi języka skryptowego Python, według autorów Motionbuildera, umożliwi jego użytkownikom zautomatyzowanie często powtarzanych operacji, natomiast na wyciśnięcie siódmych potów z shaderów pozwoli obsługa CgFX oraz języka wysokiego poziomu Cg, opracowanego przez korporację Nvidia.

Motionbuilder 5.5 Professional będzie kosztował 4195 USD. Zakres obsługiwanych platform systemowych zawiera Windows 2000 i XP oraz Mac OS X w wersji 10.2.

Więcej informacji: http://www.kaydara.com


Zobacz również