Kindle Fire - dlaczego Amazon nie sprzedaje go na całym świecie?

Kindle Fire zrobił prawdziwą furorę za oceanem. To jedyny tablet, który poważnie zagroził iPadowi. Jest jednak sprzedawany tylko w USA. Niedawno ogłoszono, że czytnik e-booków Kindle Touch 3G zostanie wydany w 175 krajach już 27 kwietnia. Nie dotyczy to jednak tabletu Fire. Dlaczego?

Kindle Fire

Pierwszy tablet multimedialny Amazonu, Kindle Fire, kosztuje w USA 199 dolarów i cena ta jest jego ważnym atutem. Dysponuje on 7-calowym wyświetlaczem LCD oraz zmodyfikowaną wersją systemu Android przygotowaną przez jego producenta. W czwartym kwartale sprzedano go w liczbie 4,7 mln sztuk, co stanowiło 16,8 proc. rynku.

Kindle Fire jest prawdziwym hitem i pierwszym tabletem, który poważnie rywalizuje z iPadem. Dlaczego więc nie jest sprzedawany globalnie, a jedynie w USA? Paradoksalnie, wynika to z tego, co stanowi jego mocną stroną. Główny plus urządzenia to dostęp do ogromnej ilości treści cyfrowych z serwisów Amazon i nie tylko.

Dlaczego jest to problemem? Sklep z aplikacjami Amazonu nie jest dostępny poza USA, a Kindle Fire nie oferuje również sklepu Google Play) (dawniej Android Market). Podobnie jest z wypożyczalnią filmów i innych treści, które zresztą nie są przetłumaczone na inne języki. Tablet daje dostęp do serwisów Hulu Plus, Netflix, Pandora i Amazon Prime, ale tylko w USA.

Amazon musiałby najpierw odpowiednio wzbogacić swoją ofertę lub podpisać umowy z dostawcami treści cyfrowych z różnych krajów na całym świecie. Możliwe również, że chmura obliczeniowa Amazonu nie jest obecnie przygotowana na miliony nowych klientów z całego świata. W Polsce lepiej więc wybrać inny tablet, bo Kindle Fire nie jest przystosowany do naszych realiów.


Zobacz również