Kindle Fire, drugi najpopularniejszy tablet na śwecie

Z najnowszych danych firmy analitycznej iSuppli wynika, że Amazon Kindle Fire to obecnie drugi najpopularniejszy tablet na świecie. Samotnym liderem w dalszym ciągu jest Apple iPad, natomiast wśród przegranych znalazł się Samsung.

Kindle Fire to pierwszy tablet Amazona. Urządzenie, które góruje nad "androidową" konkurencją niską ceną oraz możliwością dostępu do przytłaczającej ilości interesujących treści takich jak filmy, programy TV, czy e-książki, cieszy się ogromną popularnością. Potwierdzają to najnowsze badania firmy analitycznej iSuppli, z których wynika, że w końcówce tego roku drugim najpopularniejszym tabletem będzie właśnie Kindle Fire.

Według iSuppli rynek tabletów w IV kwartale podzielony zostanie następująco:

1. Apple - 18 598 000 sprzedanych tabletów (65,6% rynku)

2. Amazon - 3 900 000 sprzedanych tabletów (13,8% rynku)

3. Samsung - 1 370 000 sprzedanych tabletów (4,8% rynku)

4. Barnes & Noble - 1 320 000 sprzedanych tabletów (4,7% rynku)

5. HTC - 355 000 sprzedanych tabletów (1,3% rynku)

6. Pozostali - 2 800 000 sprzedanych tabletów

Jak widać, firma Samsung, przynajmniej jeżeli chodzi o rynek tabletów, z pewnością radzi sobie gorzej niż zakładała.

Popularność tabletu Amazona zmusiła także iSuppli do wprowadzenia pewnych zmian w rokowaniach dotyczących przewidywanej sprzedaży tabletów w 2011 roku. Ich ogólna liczba wzrosła do poziomu 64,7 miliona sztuk.


Zobacz również