Kindle z reklamami hitem sprzedażowym Amazonu

Sklep Amazon poinformował, że Kindle w wersji wyświetlającej reklamy, okazał się prawdziwym bestsellerem - e-czytnik amerykańskiego sklepu internetowego jest obecnie najlepiej sprzedającym się elektronicznym gadżetem.

Kindle z reklamami

Kindle z reklamami

Kindle pojawił się w 2007 roku. Analitycy uważają, że w 2010 roku sprzedało się aż 8 milionów e-czytników Amazonu ((Amazon nigdy nie podał oficjalnych danych dotyczących sprzedaży). Ale teraz Kindle może nie mieć tak łatwo... Bo pojawił się groźny przeciwnik - wygodny w obsłudze tablet firmy Apple - iPad .

Niska cena Kindle najlepszą bronią na iPada

Niska cena Kindle może być najlepszą bronią na walkę z bardzo drogim tabletem iPad - wersja Wi-Fi kosztuje aż 499 USD. Dzięki reklamom Amazon może sprzedawać urządzenie dużo taniej. Tymczasem Amazon Kindle (wersja Wi-Fi), wyświetlający reklamy na stronie głównej oraz na wygaszaczu ekranu kosztuje jedynie 114 USD czyli o 25 USD taniej niż Kindle bez reklam (139 USD).

Zobacz również:

Kindle z reklamami za darmo?

Jednak Amazon mógłby jeszcze obniżyć cenę, gdyż 25 USD mniej za reklamy (to ok. 70 zł), to jednak wciąż mało opłacalny biznes. Amazon mógłby jeszcze bardziej obniżyć cenę wersji reklamowej Kindle’a, bo obecnie bardziej chyba wciąż opłaca się zakup Kindle bez reklam. Różnica 70 zl nie jest specjalnie znacząca, a pozwala pozbyć się reklam.

Dobrym pomysłem byłby Kindle za darmo, finansowany jedynie z reklam. Ale czy Amazon pójdzie tym tropem? Czas pokaże.

Źródło: PC World


Zobacz również