Kluczowe słowa

Firma Panasonic podpisała umowę z RealNames, dzięki której w sieci będzie można łatwiej odszukać informacje o produktach japońskiego koncernu.

Przyzwyczailiśmy się już do trzech literek "www" występujących w reklamach najróżniejszych produktów. Jednak często trudno jest zapamiętać podawane w ten sposób adresy witryn i znaleźć dany serwis w "przepastnych" zasobach Internetu. Firma RealNames opracowała system Internet Keyword, dzięki któremu łatwiej będzie wyszukiwać informację w sieci za pomocą słów kluczowych (bez konieczności wpisywania pełnego adresu w okno przeglądarki). System Internet Keyword został już wykorzystany w przeglądarce Internet Explorer. Posługują się nim również wyszukiwarki AltaVista, Google oraz kilka innych serwisów. Ograniczeniem w rozwoju systemu był do tej pory fakt, że niewiele firm korzystało z usług RealNames.

Niedawno firma Panasonic poinformowała o zawarciu umowy z RealNames. Koncern wykupił aż 10 tys. słów kluczowych, które będzie umieszczał w reklamach produktów sprzedawanych pod markami Panasonic, Quasar i Technics. Internauci będą mogli po prostu wpisać w przeglądarce hasło np. "Panasonic DVD" i od razu zostaną przekierowani na właściwe strony. Nie ujawniono wartości kontraktu, dyrektor RealNames zdradził jedynie, iż w grę wchodzą kwoty rzędu tysięcy dolarów. "Uważamy, że w ten sposób nasza oferta dotrze do znacznie większej liczby internautów, co wydatnie zwiększy sprzedaż" - powiedział Fred Towns, wiceprezes Panasonica.


Zobacz również