Kogo szukają pracodawcy?

W czerwcu br. wg portalu InfoPraca.pl najbardziej poszukiwani przez pracodawców byli specjaliści w dziedzinie ubezpieczeń, sprzedaży, produkcji, bankowości i usług finansowych.

Wśród ponad 17 tys. ofert pracy znalazły się także ogłoszenia dla studentów, oferujące praktyki oraz dla osób z branży marketingu i public relations, specjalistów ds. obsługi klienta, pracowników call center oraz telemarketingu.

Internauci natomiast najczęściej poszukiwali pracy w marketingu i public relations. "Duża liczba osób poszukujących w ostatnim okresie pracy w marketingu i public relations nie powinna dziwić. Przez ostanie lata ten kierunek bił rekordy popularności, a studenci marketingu i zarządzania stanowili aż 20% wszystkich studentów w Polsce. Dodatkowo, recesja spowodowała ograniczenie budżetów reklamowych, a czasem także ograniczanie zatrudnienia. Jednak praca w marketingu i PR to także zajęcie sezonowe, które często wykonują np. studenci. Lato to czas wzmożonych akcji marketingowych w związku z czym chwilowo rośnie zapotrzebowanie na pracowników związanych z marketingiem bezpośrednim. Pilnie poszukiwani są handlowcy, agenci reklamowi, asystenci, doradcy klienta, sprzedawcy i hostessy. Stąd duże zainteresowanie pracą w marketingu" - skomentowała wyniki badania Beta Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.


Zobacz również