Komiksowa walka z piractwem

Microsoft rozpoczął w Stanach Zjednoczonych internetową kampanię mającą na celu uświadomienie użytkownikom korzyści płynących z korzystania z legalnego, licencjonowanego oprogramowania, a także przedstawienie zagrożeń, jakie niesie ze sobą instalowanie programów pirackich nieznanego pochodzenia. Firma używa w niej komiksowych rysunków - przedstawiciele Microsoftu liczą, iż w ten sposób przekaz dotrze do większego grona odbiorców.

Kampania Genuine Fact Files ma uczulić użytkowników programów giganta z Redmond na właściwe techniki licencjonowania oraz uświadomić naruszanie praw o własności intelektualnej. Kampania ruszyła właśnie w Stanach Zjednoczonych, w innych krajach rozpoczęła się już wcześniej. Microsoft chce promować ją poprzez banery reklamowe i materiały promocyjne rozpowszechniane przez swoich partnerów. Użycie komiksów jako środka przekazu ma na celu łatwiejsze dotarcie z przesłaniem do szerszego grona odbiorców. Są one czarno-białe i przypominają komiksy publikowane w gazetach.

Klatka z filmu Genuine Fact Files

Klatka z filmu Genuine Fact Files

Microsoft zwiększył nakłady na walkę z piractwem w połowie roku 2005. Od tamtego czasu zmieniło się kilka rzeczy, użytkownicy muszą na przykład sprawdzić legalność posiadanego systemu operacyjnego przed instalacją nowego oprogramowania (np. nowej przeglądarki Internet Explorer 7). Firma udostępniła także narzędzie, które sprawdza oryginalność oprogramowania przed dostępem do automatycznych aktualizacji.

Klatka z filmu Genuine Fact Files

Klatka z filmu Genuine Fact Files

Więcej na temat kampanii dowiedzieć się można z polskiej strony Genuine Microsoft Software, a także z angielskiej strony Software Piracy Protection, na której można obejrzeć komiksowy fim.


Zobacz również