Koniec z e-mailami do cioci?

W amerykańskich firmach monitorowanie poczynań pracowników, korzystających w pracy z Internetu, staje się standardem.

Według raportu amerykańskiej firmy badawczej Quick Take, coraz więcej firm w USA decyduje się na monitorowanie poczynań swoich pracowników podczas ich korzystania z Internetu. Badania Quick Take pokazały, że ponad 75% pracowników i 70% pracodawców uważa, iż w ich firmie konieczne jest stosowanie specjalnego oprogramowania monitorującego korespondencję elektroniczną oraz filtrującego treści dostępne dla pracowników korzystających z Sieci. 42% amerykańskich firm już wykorzystuje takie oprogramowanie.

54% ankietowanych szefów firm twierdzi, że kontrolowanie sposobu, w jaki ich pracownicy wykorzystują Internet, jest konieczne ze względów bezpieczeństwa sieci korporacyjnych. 20% respondentów stwierdziło też, iż systemy monitorujące wpłynęłyby korzystnie na wydajność pracy i ochronę reputacji firmy. Ponad 83% zapytanych menedżerów uważa, że ich pracownicy korzystają z Internetu w miejscu pracy w celach prywatnych.


Zobacz również