Konsumenci oszczędni. Racjonalni?

Według najnowszego badania InsightExpress, 80% amerykańskich konsumentów wybierze raczej produkt tańszy niż markowy. Prędzej zrezygnują jednak z renomowanej odżywki dla dziecka niż markowego pokarmu dla domowego czworonoga.

Najnowszy raport InsightExpress dowodzi, że w obecnych, niepewnych gospodarczo czasach, Amerykanie skłonni są raczej zrezygnować z przyzwyczajeń i kupić produkt tańszy niż ten ulubionej marki. Najlepszym sposobem pozyskania nielojalnych klientów są promocje bezpośrednio w punktach sprzedaży – napisano w raporcie.

We wrześniu InsightExpress przebadał około 500 sklepów spożywczych. Wyniki wskazują na to, że niskie ceny i oferty promocyjne skutecznie konkurują z produktami reklamowanymi jako wyroby wysokiej jakości. 80% amerykańskich konsumentów wybierze raczej produkt tańszy niż markowy.

Badanie wykazało spore zróżnicowanie stopnia lojalności klientów w poszczególnych branżach. Największym przywiązaniem do ulubionej marki wykazywali się nabywcy jedzenia dla zwierząt (53%) i napojów bezalkoholowych (41%). Z kolei najmniej wagi do marki przykładano m.in. przy zakupie wyrobów cukierniczych (14%) i mięsnych (15%). Niskim poziomem przywiązania klientów charakteryzowały się także marki potraw mrożonych, chipsów, produktów i pożywienia dla dzieci – w tym przypadku średnio trzech na czterech klientów zrezygnowałoby z dotychczas kupowanego produktu na rzecz tańszego.

Nie wszystko jednak stracone. Spece od marketingu powinni teraz pomyśleć o zbliżeniu się do klienta. Według ustaleń InsightExpress, jakkolwiek 86% Amerykanów w czasie zakupów posługuję się przygotowaną listą zakupów, to tylko 28% zdecydowanie deklaruje, że nie ulega „nastrojowi chwili” i sklepowym promocjom.


Zobacz również