Kosztowna niewiedza?

Okazuje się, że nadal niewiele firm potrafi wycenić przestój firmowej informatyki. Efekty szacunków tych, którym się udało je przedstawić, stawiają włos na głowie.

Forrester Research przebadał 400 firm na świecie – aż 67% z nich nie potrafi wycenić kosztów finansowych takiego zdarzenia. Wiele firm prowadzi obserwację efektów zmiany wydajności aplikacji, ale raczej z perspektywy technicznej albo diagnostyki błędu; nie przekłada jednak tych obserwacji na bilans finansowy.

Części udało się jednak dokonać takiej wyceny. 42% firm, które dostarczyły wyceny przestojów firmowej informatyki szacuje straty na co najmniej 100 tys. USD za godzinę. 25% wycenia straty „upadku” aplikacji na 100 do 500 tys. USD na godzinę. 13% - od 0,5 mln USD do 1 mln USD na godzinę przestoju. 4% firm wycenia takie straty na powyżej 1 mln USD na godzinę. Jedna trzecia firm wycenia jednak straty znacznie niżej, pomiędzy 10 a 100 tys. USD za godzinę przestoju.


Zobacz również