Kto wygrał polski finał Imagine Cup 2011

20 kwietnia wyłoniony zostanie zwycięzca krajowych eliminacji konkursu programistycznego Imagine Cup 2011 w kategorii Projektowanie Oprogramowania. Zwycięski zespół będzie reprezentował Polskę w finałach światowych, organizowanych w lipcu br. w Nowym Jorku.

Pierwszy dzień krajowych finałów w kategorii Projektowanie Oprogramowania miał miejsce 19 kwietnia. Swoje dokonania zaprezentowało dziesięć drużyn wyłonionych w drodze eliminacji:

- CodeRaiders z Politechniki Łódzkiej

- Dangerous Mind z Uniwersytetu im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

- eyePUTers z Politechniki Poznańskiej

- HigherLevel z Uniwersytetu Gdańskiego

- Milky Way Team z Politechniki Białostockiej

- TASTE z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie

- Terrarium z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

- The Eradicators z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie

- The Farsighters z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie

- Waćpany z Politechniki Gdańskiej.

Kto wygra polski finał Imagine Cup 2011 - zobacz relację:

Finałowe projekty

CodeRaiders (Błażej Rybczyński, Dominik Dereń, Michał Skuza, Piotr Jaszczyk, dr inż. Jacek Lebiedź) zaprezentowali projekt o nazwie Life Circle. Jego głównym celem jest stworzenie społeczeństwa regularnych dawców krwi oraz promocja samego krwiodawstwa.

Drużyna eyePUTers (Joanna Chłodny, Łukasz Krakowiak, Adam Kuszczak, Michał Łuszczuk, Wojciech Świtała) zaprezentowała projekt o nazwie VISIONEYER. Korzystając z oczopląsu fizjologicznego tworzony jest dokładny obiektywny sposób przebiegu badania. Pozwoli to na zwiększenie możliwości zapewnienia opieki medycznej dla wzroku.

Zespół Dangerous Mind (Michał Szymańczyk, Jarosław Szkutnicki, Krzysztof Kozłowski, Dariusz Jańczak i dr Rafał Stęgierski) zaprezentowała projekt WaterWall - wieloplatformowy system do wspomagania akcji przeciwpowodziowej. Projekt służy do komunikacji w czasie powodzi, do pomocy w momencie zagrożenia oraz pozwala zobaczyć stan zagrożenia oraz wspiera akcję popowodziową.

Grupa Milky Way Team (Paweł Adamski, Łukasz Arciszewski, Piotr Matwiejuk, Adam Mocarski, mgr Marcin Iwanowski) to autorzy projektu EasyWay, umożliwiajacego nawigowanie między osobami (również w budynkach). Urządzenie mobilne zbiera dane o lokalizacji użytkownika, które następnie przesyłane są na serwer i na ich podstawie budowana jest mapa.

Drużyna TASTE - The Academic Science Team (Patryk Bandurski, Witold Matuszewski, Piotr Stąpor, Bartłomiej Wójtowicz, kpt. mgr inż. Mariusz Chmielewski) zaprezentowała projekt o nazwie bodyGUARD. Jego przeznaczeniem jest dostarczenie metod wspomagania osób cierpiących na schorzenia metaboliczne.

The Eradicators (Tomasz Poławski, Krzysztof Szkółka, Paweł Giętkowski, Mariusz Pyżanowski i kpt. mgr inż. Rafał Kasprzyk) to autorzy projektu o nazwie CART. System ten pozwoli decydentom w sposób świadomy i efektywny planować połączenia drogowe oraz strategię działań w sytuacjach kryzysowych, a użytkownikom dróg ułatwi sprawne przemieszczanie.

Drużyna The Farsighters (Kamil Wawruch, Piotr Szadkowski, Konrad Stelmach, Józef Sroczyński, kpt. mgr inż. Rafał Kasprzyk) zaprezentowała projekt o nazwie OLIMPUS. Jest to platforma do tworzenia i integracji interface’ów użytkownika z dowolnymi źródłami interakcji tj. dotyk, głos, pozwalających komunikować się człowiekowi z komputerem np. wzrokiem.

Zespół HigherLevel w składzie: Kamil Stachowicz, Marek Olszewski, Mateusz Puwałowski, Mateusz Słomka (mentor - dr Jakub Neumann) pokazała projekt o nazwie Osobisty Dietetyk (pakiet aplikacji do kontrolowania sposobu odżywiania się oraz wspomagania prowadzenia zdrowego stylu życia).

Drużyna Terrarium (Marek Banaszak, Szymon Majewski, Łukasz Michniewicz i Tomasz Gdala) zaprezentowała projekt o nazwie Trident, dotyczący problematyki powodzi. Trzon projektu stanowi monitoring poziomu wód oraz symulacje rozprzestrzeniania się wody. Dodatkowo dzięki PeopleQuest wspierana jest inicjatywa wzajemnej pomocy poprzez ułatwienie nawiązania kontaktu.

Grupa Waćpany (Grzegorz Korszyłowski, Rafał Gordon, Bartosz Kałkus, Krzysztof Kowalski, dr inż. Jacek Lebiedź) zaprezentowała projekt o nazwie CARS. Na podstawie analizy zachowania pojazdu i otaczającego go świata aplikacja mobilna w razie potrzeby informuje użytkowników i odpowiednie służby o zaistniałym zdarzeniu.

O Imagine Cup

W Polsce lokalne finały Imagine Cup organizowane są we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki.

W środę, 20 kwietnia podczas gali finałowej w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego poznamy zwycięzców, którzy będą reprezentować Polskę na finałach światowych konkursu w lipcu w Nowym Jorku.

Imagine Cup 2011 obejmuje pięć głównych kategorii konkursowych: Projektowanie Oprogramowania (tworzenie systemów informatycznych od podstaw), Projektowanie Systemów Wbudowanych (rozwiązania w oparciu o Windows Embedded Compact 7 oraz komputery kompaktowe), Projektowanie Gier (stworzenie nowej gry komputerowej z wykorzystaniem Microsoft XNA Game Studio 3.1/4.0 lub Silverlight), Media Cyfrowe (film poruszający tematykę tegorocznego przesłania Imagine Cup), Technologie Informatyczne (test wiedzy i praktycznych umiejętności studentów).

Studenci mogą również sprawdzić swoje umiejętności w czterech kategoriach specjalnych: Interoperability Challenge (opracowanie aplikacji z użyciem oprogramowania Microsoftu oraz open source), Windows Phone 7 (konsumencka aplikację XAP wykorzystującą cechy urządzenia mobilnego, Orchard Challenge (stworzenie strony internetowej z wykorzystaniem platformy Orchard) i Windows 7 Touch (stworzenie nowej aplikacji wykorzystującej technologię Windows 7 Touch).

Kategoria Projektowanie Oprogramowania jest uznawana za najbardziej prestiżową. Główną nagrodą jest 25 000 dolarów dla zwycięskiej drużyny. Za zajęcie drugiego miejsca drużyna otrzyma 10 000 dolarów, a trzeciego - 5 000.

W 2010 r. finały światowe Imagine Cup odbyły się w Polsce.

Aktualizacja: 20 kwietnia 2011 19:15

A zwyciężyli łodzianie z CodeRaiders.

CodeRaiders

CodeRaiders

Aktualizacja: 20 kwietnia 2011 16:12

Do ścisłego finału awansowało pięć drużyn: Waćpany, Milky Way Team, eyePUTers, CodeRaiders i Terrarium.


Zobacz również