Legalne zakupy cyfrowej muzyki docierają do Azji

Po Stanach Zjednoczonych i Europie, internetowe sklepy muzyczne wyruszają na podbój Azji. Firma Creative Technology wraz z australijskim serwisem Soundbuzz.com uruchamia właśnie pierwszy, wspólny projekt tego typu w Singapurze. W kolejce czeka już Hong Kong oraz Indie.

Australijski internetowy sklep muzyczny Soundbuzz

Australijski internetowy sklep muzyczny Soundbuzz

W ofercie internetowego sklepu muzycznego Soundbuzz.com ( http://www.soundbuzz.com ) Singapurczycy znajdą ponad 250 tysięcy plików w cenie 1,61 USD za utwór, w formacie WMA (Windows Media Audio). Jak podkreślają autorzy rozwiązania, format Microsoftu wybrano również ze względu na łatwość transferu na przenośne odtwarzacze firmy Creative. Ta ostatnia zamierza niedługo wprowadzić do sprzedaży urządzenie o nazwie Zen Touch z opcją transferu danych ze sklepu Soundbuzz.

Tymczasem koncern Apple, autor największego sukcesu na rynku internetowych sklepów muzycznych, nie zdradza swoich planów co do uruchomienia azjatyckiej wersji iTunes Music Store. Wiemy już za to, że Sony przymierza się do uruchomienia serwisu Connect w tym regionie świata, pomimo, iż część swoich zasobów sprzedaje on już w Singapurze poprzez witrynę PlanetMG.com.

Zobacz również:


Zobacz również