Legenda przekracza Chiński Mur

Chiński gigant komputerowy, firma Legend Group, planuje rozciągnięcie swych wpływów poza kontynent azjatycki.

Największy chiński producent sprzętu komputerowego, firma Legend Group, planuje ekspansje na rynki światowe. Dziś pojawiły się pierwsze informacje o umowie, którą firma zawarła z amerykańskim koncernem America OnLine. Zakłada ona, że każda z firm zainwestuje po 100 mln USD w rozwój usług internetowych na terenie Chin. Do sfinalizowania umowy dojdzie jednak dopiero w momencie, gdy Chiny przystąpią do Światowej Organizacji Handlu. Legend Group obecnie administruje jednym z największych chińskich portali - umowa zakłada, że AOL udostępni Legend część swoich usług internetowych. Obydwie firmy mają osiągać równe zyski, choć to Legend będzie posiadać 52% udziałów w przedsięwzięciu.

Umowa jest elementem nowej strategii firmy Legend, która chce pozbyć się etykiety firmy azjatyckiej - posłużyć ma temu również ekspansja na rynek europejski oraz podpisane właśnie porozumienie z America OnLine. Produkty Legend Group (na początku mają to być głównie komputery przenośne) w Europie pojawią się prawdopodobnie we wrześniu tego roku. To jednak na razie jedynie plany - faktem jest porozumienie zawarte z AOL. Pozwala ono jednak sądzić, że plany firmy co do ekspansji na rynki pozaazjatyckie już w najbliższej przyszłości mogą się urzeczywistnić. A to oznacza, że chińskiego giganta już niedługo możemy się spodziewać również na Starym Kontynencie.


Zobacz również