Lenovo wprowadza swoje telewizory na chiński rynek

Lenovo chce połączyć swoje pecety, smartfony, tablety i inteligentne telewizory za pomocą chmury obliczeniowej. Telewizory tej firmy można będzie zmawiać w Chinach już od 10 kwietnia 2012 roku. Rodzimy rynek stanie się dla nich testem przed wkroczeniem na arenę międzynarodową. Na razie w ofercie firmy są cztery modele.

Lenovo TV

Lenovo otworzyło właśnie chińskojęzyczną stronę, która od 10 kwietnia będzie przyjmowała zamówienia na telewizory. Inteligentne telewizory chińskiej firmy są dostępne z ekranami o przekątnej od 42 do 55 cali. Pierwszy z nich, 42-calowy 42K71, trafi na rynek pod koniec kwietnia 2012 roku w cenie 6 499 juanów (3 261 PLN).

Testy: Telewizory LCD i plazmowe

Inteligentne telewizory Lenovo pracują pod kontrolą systemu Android 4.0 i pozwalają na korzystanie z aplikacji mobilnych. Można kontrolować je również za pomocą komend głosowych. Posiadają 1,5 GHz dwurdzeniowe procesory, a trzy spośród nich pozwalają na oglądanie niemigoczącego obrazu trójwymiarowego.

Lenovo - inteligentne telewizory z Androidem 4.0

Lenovo - inteligentne telewizory z Androidem 4.0

W marcu 2012 Lenovo zaprezentowało swoją chmurę obliczeniową Lenovo Cloud Storage. Ma ona pozwolić na automatyczną synchronizację danych pomiędzy urządzeniami mobilnymi, pecetami oraz inteligentnymi telewizorami. Prezes Lenovo, Yang Yuanqing powiedział jednak, że nie ma dużych oczekiwań co do wprowadzanych telewizorów.

Zobacz też: CES 2012: Canonical demonstruje Ubuntu TV

Yuanqing mówi, że traktuje wprowadzenie inteligentnych telewizorów w Chinach jako test rynku. Lenovo bardzo często najpierw wypuszcza swoje produkty na rodzimym rynku i dopiero w następnej kolejności wprowadza je w innych krajach. Jeśli telewizory trafią na rynek międzynarodowym to będą funkcjonowały jako Lenovo Idea TV.


Zobacz również