LightWave 3D w wersji uniwersalnej - w marcu

W marcu 2007 r. firma NewTek, producent popularnej aplikacji do tworzenia trójwymiarowych animacji, LightWave 3D, udostępni to narzędzie w wersji dla komputerów Macintosh działających w oparciu o procesory x86 (wsparcie dla procesorów PowerPC było świadczone już wcześniej).

W ostatniej jak dotąd edycji LightWave 3D, oznaczonej numerem 9, w porównaniu z poprzednimi wydaniami, wprowadzono m.in. edytor typu "node based", możliwość tworzenia powierzchni pochodnych (ang.: subdivision surfaces - stopień pochodności może być kontrolowany za pomocą takich zmiennych jak modyfikatory ruchu, tekstury bądź gradienty), rozpraszanie podpowierzchniowe, obsługę nowych rozszerzeń OpenGL, shader wolumetryczny Pixie Dust oraz inne shadery (np. Timewarp i CCTV). W oparciu o testy aplikacji przeprowadzone na "Mac-Intelach" producent obiecuje dalsze przyspieszenie procesu renderingu animacji (mowa nawet o dwukrotnym skróceniu czasu oczekiwania na zakończenie przetwarzania danych).

Firma nie zamierza spoczywać na laurach i już zapowiada wprowadzenie wydania "Universal Binary" swojej aplikacji do edycji wideo, 3D Arsenal.

Więcej informacji: NewTek


Zobacz również