Linux + OpenOffice = oszczędności

Zamiast płacić 450 USD za każdą kopię nowego Microsoft Office, informatyk w Bacone College (Oklahoma, USA) kupił za 199 USD nowe komputery i zainstalował na nich OpenOffice'a.

Bacone College jest uczelnią, która w żaden sposób nie jest finansowana przez rząd - dlatego przed wydaniem ogląda się tam dokładnie każdego dolara. Tymczasem wyposażona w 45 komputerów (Pentium 133 MHz, Windows 98) pracownia od dawna domagała się odnowienia.

Gdyby Robert Duncan III, nadworny informatyk koledżu, zdecydował się na nowy system operacyjny (tj. Windows XP) ze stajni Microsoftu, musiałby dokupić do niego nie tylko Microsoft Office, ale również wydajniejszy sprzęt - byłby to poważny wydatek. Duncanowi wydawało się jednak, że jest to jedyna właściwa droga, gdyż nie mógł uwierzyć, by darmowy produkt (OpenOffice) oferował identyczną funkcjonalność jak duży, komercyjny pakiet.

Dał się jednak przekonać: zamiast płacić za Microsoft Office, kupił nowe komputery (199 USD za sztukę), przeniósł na nie Windows 98, zainstalował OpenOffice, a starsze maszyny rozmieścił w kampusie uczelni i uruchomił na nich Knoppiksa. Dzięki temu zabiegowi koledż zaoszczędził 250 USD na każdym stanowisku i dwukrotnie powiększył bazę sprzętową.

Czekamy na podobną inicjatywę nauczycieli informatyki w Polsce!

Więcej informacji: NewsForge


Zobacz również