Lokalne banki nie zostają w tyle

Oferowanie usług bankowych online, będące już standardem w przypadku dużych banków, zyskuje popularność wśród małych banków lokalnych.

Przeprowadzanie operacji finansowych online oferowane klientom przez potężne banki zyskuje także popularność wśród małych banków, obsługujących społeczności lokalne. Według raportu firmy konsultingowej Grant Thorton, tego typu banki cechuje niezależny zarząd i mniej niż 10 mld USD kapitału.

Z przebadanych w listopadzie 1999 r. 5600 banków (o przeciętnym kapitale 195 mln USD), 47% stanowiły "większe" banki lokalne o kapitale przekraczającym 100 mln USD, będące już w zaawansowanym stadium przygotowań do działalności sieciowej. 93% z nich planuje uruchomienie swojej strony internetowej najdalej pod koniec 2000 r., 24% świadczy już usługi online, natomiast 55% zakłada, że uruchomi taki serwis pod koniec br.

58% spośród ankietowanych banków jest przekonanych, że powinny uruchamiać usługi online, aby pozyskiwać przyszłych klientów, 33% z nich traktuje istniejące internetowe portale i banki jako konkurencję dla swojej działalności.


Zobacz również