Ludzie listy piszą

Odeon.pl uruchomił serwis zajmujący się weryfikacją stopnia aktywności działów zajmujących się kontaktami z klientami w różnych instytucjach.

Stworzony przez poznańskich studentów serwis internetowy Odeon.pl uruchomił dział Prowokacje. Nowy serwis stworzono w celu zweryfikowania stopnia aktywności działów kontaktów z klientami w różnych instytucjach. Zamiarem autorów Odeon.pl jest stałe monitorowanie ich działalności.

Za pierwszy cel obrano skrzynki kontaktowe polskich portali. Na każdy z wybranych adresów twórcy Prowokacji wysłali identyczne wiadomości elektroniczne z różnych darmowych kont. W listach umieszczono wiele różnych pytań dotyczących m.in. zatrudnienia w danym portalu, systemów wyszukiwawczych dostępnych w owych serwisach oraz "zapatrywania na konkurencję".

Każdy portal mógł otrzymać od minus 5 do plus 10 punktów za odpowiedź na dane zapytanie. Przykładowo, jeżeli odpowiedź nastąpiła w ciągu jednego dnia - 3 punkty. Jeśli na odpowiedź należało czekać ponad 3 dni - 0 punktów. Natomiast brak odpowiedzi oznaczał minus 5 punktów. Następnie oceniano obszerność odpowiedzi oraz dostosowanie jej do tonu pytania.

Łącznie portal mógł uzyskać punkty w przedziale od -25 (brak odpowiedzi) do +50 (wzorowe odpowiedzi na wszystkie pytania). Zaledwie połowa z 10 zbadanych portali znalazła się nad kreską: Interia (w sumie +40 punktów), Wirtualna Polska (+35), Ahoj (+22), Hoga (+18) oraz Arena (zaledwie +2). Pozostałe najczęściej zignorowały listy czytelników. Trzy portale mimo deklarowania na swych witrynach istnienia "skrzynek kontaktowych" w ogóle nie odpowiedziały.

Więcej informacji: www.prowokacje.odeon.pl


Zobacz również