MSN Search? Nie, dziekuję...

Stosunkiem głosów 1425 do... 24 nasz pojedynek, w którym zestawiliśmy wyszukiwarki Google i MSN Search, wygrał serwis Google. W komentarzach internauci chwalili Google'a za wydajność i znakomitą obsługę zapytań sformułowanych w j. polskim. MSN Searchowi dostało się za kiepską wydajność i, tradycyjnie... praktyki monopolistyczne.

W Pojedynku można było głosować od 7 do 14 lipca. W tym czasie w naszej zabawie wzięło udział 1449 osób - miażdżąca większość z nich (98,34%) opowiedziała się za wyszukiwarką Google. Chwalono ją za:

- jakość - conti: "Wybrałem Google może dlatego, że od dawna korzystam z tej wyszukiwarki. Baaardzo rzadko mnie zawodzi. Autorzy stworzyli coś, co jest tym czego chcę używać i działa prawie tak jak to sobie wyobrażam"

- szybkość działania - zastrzeżony: Google to ciągle najpopularniejsza wyszukiwarka w sieci: niezwykle szybka, efektywna i praktycznie niezawodna.

- oraz fakt, iż jest ona lepiej przystosowana do potrzeb polskich użytkowników - zbikruk: Głosuje na Google, bo korzystam z tej wyszukiwarki "od zawsze". MS działa (moim zdaniem) wolniej i - przed wszystkim - jest mniej przyjazny dla przeciętnego Polaka.

MSN Search - wyszukiwarka należąca do Microsoftu, była głównie krytykowana: a to za nieciekawy interfejs ("po prostu za wiele wszystkiego (atrybutów graficznych, itp), zawsze z reklamą Microsoft'u"), a to za kłopoty z obsługą polskich zapytań ("Szukacz MS działa jakoś tak "beznamiętnie". Rozpoznawanie języka też jest jakieś dziwaczne..."), ale przede wszystkim za znacznie słabszą wydajność - czego dobitnym przykładem jest komentarz użytkownika RMK - "Jezeli chodzi o jakość wyszukiwarki MS to jest niska ;-) Próbowałem kiedyś wyszukać informacje o pewnych funkcjach WinAPI przy pomocy MSN'a i przy pomocy wyszukiwarki MSDN'a. Okazywało się, że na początku miałem wiele informacji o .NET, o Windows CE, a dopiero pod koniec wyników było to, czego szukałem. Spróbowałem to samo w Google, przy pomocy zawężenia do stron z domeny microsoft.com. Już pierwszy wynik był tym, którego szukałem. To, że aby dobrze przeszukać zasoby firmy będącej autorem MSN'a, trzeba użyć Google'a, o czymś świadczy".

Warto wspomnieć, że obie firmy - Google i Microsoft w ostatnim czasie intensywnie modernizują swoją ofertę. O ile jednak Google skupia się raczej na udoskonalaniu swojego produktu (poprzez dodawanie do wyszukiwarki nowych funkcjonalności - takich jak np. wyszukiwarka ofert Froogle, to celem Microsoftu jest opracowanie zupełnie nowej wyszukiwarki. Koncern przejął ostatnio Lookout Software - młodą, zaledwie dwuosobową spółkę, która opracowała technologię ułatwiającą przeszukiwanie poczty elektronicznej oraz zasobów komputera. W ten sposób MS realizuje, podjętą wcześniej, strategię opracowania nowego narzędzia do przeszukiwania - wcześniej firma udostępniła nową wersję MSN Search Web. Koncern zamierza również zaoferować użytkownikom usługę przeszukiwania i agregowania aktualności oraz wiadomości publikowanych na blogach (nowe usługi nosić będą nazwy MSN Newsbot oraz MSN Blogbot - ta pierwsza jest już dostępna w wersji beta).


Zobacz również