MWC 2011: zaawansowana technologia szansą na dobre wyniki LG

LG Electronics planuje sprzedać ponad 30 mln smartfonów w tym roku, czyli czterokrotnie więcej niż w 2010, który nie był udany dla firmy. LG spóźniło się nieco z zauważeniem trendu na smartfony, ale w obecnym roku chcą nadrobić straty.

Bieżący rok ma przynieść 20 nowych smartfonów LG , które przyciągną uwagę ludzi zainteresowanych wysoką technologią. Jednym z nowych telefonów jest Optimus 3D, który robi zdjęcia i filmy w trzech wymiarach oraz pozwala je oglądać bez specjalnych okularów na 4,3-calowym ekranie.

LG zwiększy niebawem liczbę pracowników w dziale badań i rozwoju o 15 proc. do 6 000 tysięcy. Właśnie w nowoczesnych technologiach upatrują szansy na poprawienie swoich wyników.

W 2010 roku firma nawet nie zbliżyła się do planowanej liczby 140 mln sprzedanych telefonów. LG sprzedało 116,7 mln, co było wynikiem gorszym niż w roku 2009. Dział telefonów komórkowych południowokoreańskiego giganta elektroniki miał w zeszłym roku straty operacyjne wysokości 587 mln dolarów, a wartość sprzedaży spadła o 25 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Analitycy rynkowi z IDC obwiniają za taką sytuację starzejące się portfolio telefonów i niskie ceny na rynkach rozwijających się. IDC mówi, że LG straciło udziały w rynku, z 10,1 do 8,4 proc. w 2010 roku, przez nie dość szybkie dostosowanie się do nowych trendów. Firma miała też ujemne tempo wzrostu i sprzedała 1 proc. mniej telefonów niż w roku 2009.

Jako sukces 2010 roku, firma może sobie zapisać smartfon Optimus One. Obecnie LG chce poprawić swoją sytuację na rynku dzięki kilku modelom z rodziny Optimus, a w tym wspomnianemu już Optimusowi 3D oraz modelowi Optimus Black. Na ten ostatni podobno złożono już 2 mln zamówień. Ten smartfon o 4-calowym wyświetlaczu pozwala odczytać informacje z wyświetlacza w każdym oświetleniu.


Zobacz również