Macowy atak gier

Sektor gier na platformę Macintosha rozwija się, czego dowodem są pierwsze prezentacje na targach Macworld Expo 2004 oraz zapowiedzi hitów znanych do tej pory głównie z PCetów - Unreal Tournament 2004 oraz Call of Duty.

Proces tworzenia macowej wersji Call of Duty przebiegał wewnątrz firmy Aspyr Media, w zespole specjalistów od konwersji gier na platformę Macintosha. Stopień zaawansowania projektu sięgnął już etapu pierwszej grywalnej wersji. Według przewidywań, finalny produkt powinien ujrzeć światło dzienne w kwietniu.

Nie zaznajomionym z Call of Duty należy się słowo wyjaśnienia: gra przenosi nas w krwawe czasy II Wojny Światowej, gdzie wcielamy się w brytyjskiego, amerykańskiego lub rosyjskiego żołnierza toczącego krwawe potyczki z niemieckim najeźdźcą, w 24 misjach podzielonych na 4 większe kampanie. Rozgrywka nie ogranicza się jedynie do przysłowiowego 'omiatania terenu' karabinem od lewej do prawej, lecz daje również możliwość sprawdzenia się w przeróżnych warunkach i okolicznościach: między innymi w akcjach sabotażowych, ratowniczych oraz kradzieżach pojazdów bojowych.

Także osławiony Unreal Tournament doczekał się wersji macowej. Jego najnowsza edycja - Unreal Tournament 2004 - zostanie po raz pierwszy publicznie zaprezentowana właśnie na targach Macworld Expo 2004. Przygotowaniem macowej edycji nowego Unreala zajmuje się firma MacSoft, współpracując przy tym ściśle z twórcami gry - Epic Games.

W Unreal Tournament 2004 znajdziemy między innymi nowe rodzaje broni (miny, granaty, stacjonarne karabiny maszynowe) oraz tryby rozgrywki (assault, onslaught). Kolejną nowością, o której wspominaliśmy już kiedyś, jest specjalny tryb o nazwie UnrealTV, który pozwala setkom sieciowych graczy na obserwowanie toczącej się pomiędzy innymi użytkownikami walki. Jak do tej pory nie zostały ujawnione ostateczne wymagania systemowe.

Więcej informacji:

Aspyr Media: http://www.aspyr.com

MacSoft: http://www.macsoft.com


Zobacz również