Macromedia w rękach Adobe

Graficzna megafuzja - Adobe Systems przejmie spółkę Macromedia za 3,4 mld USD w akcjach. Transakcja oczekuje na zgodę akcjonariuszy i zezwolenie regulatora. Finalizację umowy przejęcia zaplanowano na drugą połowę roku. W ten sposób Adobe stanie się niekwestionowanym liderem rynku elektronicznych formatów dokumentów.

Dzięki transakcji Adobe poszerza swoją ofertę o rozwiązania Macromedii w zakresie narzędzi do budowy aplikacji multimedialnych i internetowych w tym przede wszystkim technologii Flash. Na czele połączonych spółek pozostanie Bruce Chizen. Bieżący kwartał Adobe zamierza zamknąć przychodami w wysokości 475-495 mln USD.

Wcześniej, Macromedia konkurowała z Adobe m.in. technologią Flash-Paper umożliwiającą przekonwertowanie dowolnego dokumentu w dowolnym formacie na standard Flash - wypełniając pewne braki formatu PDF. Dokument taki można wydrukować z poziomu strony WWW, jednak nie można go zapisać. Po połączeniu spółek, dojdzie zapewne do ujednolicenia i wzajemnego uzupełnienia technologii, choć na razie przedstawiciele koncernu nie ujawniają szczegółów.

Adobe, bogatsze o Macromedię, umacnia swoją pozycję na rynku elektronicznych formatów dokumentów. Jego bezpośrednim konkurentem pozostaje teraz Autodesk, który promuje format DWF (Design Web Format) jako alternatywę dla PDF. Jak informowaliśmy wcześniej, Autodesk postanowił przejść do ataku po tym, jak aplikacja Acrobat Professional została wzbogacona przez Adobe o funkcjonalność, która umożliwia dystrybucję jako pliki PDF dokumentów tworzonych za pomocą AutoCAD.


Zobacz również