Magazyn z cyfrową okładką niebawem w kioskach

W październiku w amerykańskich kioskach pojawi się pierwszy na świecie numer magazynu z cyfrową okładką. Dzięki małej baterii na okładce miesięcznika "Esquire", ekskluzywnego magazynu dla panów, zmieniać się będą zdjęcia i teksty.

Jak podaje Dziennik, cyfrowy "Esquire" pojawi się w nakładzie stu tysięcy egzemplarzy i kosztować będzie tylko 5 dolarów, czyli tyle samo co zawsze. Bateria starczy na 90 dni wyświetlania obrazu. Będzie ją jednak można wymienić na nową.

Okładka magazynu będzie wydrukowana w technologii e-ink, czyli za pomocą cyfrowego tuszu, którego zaletą jest niskie zużycie energii. Od zwykłych wyświetlaczy np. LCD, stronę zapisaną tym tuszem różni to, że energię zużywa tylko w chwili, gdy zmienia się obraz. Statyczny obraz wyświetlany jest, jakby był zwykłą stroną w gazecie.

Wysokie koszty wykorzystania technologii e-ink do druku masowego wydawca magazynu "Esquire" rozwiązał podpisując umowę z korporacją Forda. Gdy na okładce będzie winieta czasopisma i treść numeru, na drugiej stronie będzie - również zmieniająca się - reklama samochodu tej firmy.


Zobacz również