Marki godne zaufania

Europejczycy najbardziej ufają markom o długiej tradycji i znanym - wynika z tegorocznej edycji sondażu European Trusted Brands.

W siódmej edycji badania uczestniczyło ponad 24 tys. respondentów z 15 krajów. Organizatorem jest Reader's Digest.

Jako marki godne zaufania we wszystkich krajach po raz kolejny wybrano Nokię (w kategorii telefonów komórkowych) i Niveę (w kategorii kosmetyków). W kategorii kart płatniczych zwyciężyła Visa (w 14 krajach), w kategorii aparatów fotograficznych ankietowani z 11 krajów najbardziej ufają Canonowi.

W badaniu European Trusted Brands 2007 największe zaufanie Polaków zdobyły w swoich kategoriach następujące marki: Toyota (samochód), Amica (urządzenia AGD), IBM (komputer osobisty), Nokia (telefon komórkowy), Orange (operator telefonii komórkowej), Sony (aparat fotograficzny/kamera), Orbis Travel (biuro turystyczyne), PKO Bank Polski (bank), Visa (karta płatnicza), PZU (towarzystwo ubezpieczeniowe), Neostrada TP (firma internetowa), PKN Orlen (stacja benzynowa), Centrum (witaminy), Apap (środek przeciwbólowy), Gripex (leki na przeziębienie), L'Oréal (kosmetyki do pielęgnacji włosów), Avon (kosmetyki zapachowe i kolorowe), Nivea (kosmetyki do pielęgnacji skóry), Vizir (proszek do prania), Nestlé (płatki śniadaniowe).


Zobacz również