Markowe kraje

Jeśli przyjąć, że kraj to marka, najbardziej lubianą na świecie marką jest Australia, zaś najmniej Rosja i Turcja - wynika z rankingu Anholt-GMI Nation Brand Index. Polska zajęła 19 miejsce na liście 25 markowych krajów.

W drugiej edycji rankingu badano wartość marki 25 krajów rozwiniętych i rozwijających się, na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród 10 tys. konsumentów z 10 krajów (Kanada, Chiny, Dania, Francja, Niemcy, Indie, Japonia, Korea Południowa, Wielka Brytania, USA). Pod uwagę była brana percepcja kultury, polityki, handlu, potencjału inwestycyjnego, atrakcyjności dla turystów i postrzeganie mieszkańców.

Na pierwszym miejscu znalazła się Australia, na kolejnych Kanada, Szwajcaria, Wielka Brytania i Szwecja. USA zajęły dopiero 11. pozycję. Rosja i Turcja, podobnie jak w poprzedniej edycji znalazły się na końcu listy.

Polska znalazła się na 19. miejscu, za Indiami i przed m.in. Południową Koreą, Chinami i Czechami.

Australia zwyciężyła dzięki zgromadzonym punktom w kategoriach: mieszkańcy, turystyka, inwestycje, imigracja. Natomiast zajęła gorsze miejsca w subrankingach produktów i kultury.


Zobacz również