Maxdata bliżej konsumentów

Niemiecki producent komputerów poszerzy swoją ofertę dzięki przejęciu firmy Yakumo, oferującej m.in. palmtopy, aparaty cyfrowe i telewizory LCD. Transakcja ma nastąpić jeszcze w IV kw. bieżącego roku.

Dla firmy Maxdata przejęcie Yakumo stanowić ma naturalne uzupełnienie oferty i wzmocnienie pozycji na rynku detalicznym. Yakumo - która ma siedzibę również w Niemczech - jest dostawcą szerokiej gamy urządzeń elektronicznych. Pod swoją marka sprzedaje m.in. nagrywarki DVD, monitory i telewizory LCD, palmtopy, aparaty cyfrowe i peryferia komputerowe. Jej produkty są dostępne również na polskim rynku.

Maxdata w Polsce jest znana głównie z monitorów (marki Belinea) oraz notebooków. Według danych firmy Gartner w II kw. br. firma sprzedała na naszym rynku 4,7 tys. laptopów. Maxdata produkuje także serwery i komputery klasy desktop. W ubiegłym roku obroty lokalnego przedstawicielstwa firmy wyniosły ok. 164 mln zł. Polski oddział ma pomóc w ekspansji na rynki wschodnie. Będzie odpowiadał za sprzedaż produktów marki Maxdata na Ukrainie.

Wzmocnienie pozycji w segmencie konsumenckim ma pomóc korporacji podreperować wyniki finansowe. Po trzech kwartałach br. Maxdata odnotowała 371 mln euro przychodu i 5,8 mln euro straty na poziomie operacyjnym. Rok wcześniej po 9 miesiącach Maxdata miała blisko 460 mln euro przychodu. Wszystko wskazuje na to, że pomimo spodziewanych wzrostów w IV kw. spółka nie zrealizuje planu na bieżący rok (600 mln euro). Natomiast wstępne szacunki zakładają, że w 2006 r. spółka Yakumo będzie miała 145 mln euro obrotu.


Zobacz również