Media Metrix i Zone Labs wspólnie będą śledzić

Firma Media Metrix, zajmująca się badaniem popularności witryn sieciowych, podpisała porozumienie na licencyjne wykorzystanie technologii TrueVector firmy Zone Labs, pozwalającej na monitorowanie zachowań użytkowników Internetu.

Technologia TrueVector firmy Zone Labs pozwala szczegółowo monitorować zachowanie użytkowników w sieci. Umożliwia m.in. utworzenie katalogów najczęściej odwiedzanych stron, mierzy czas spędzany przez użytkownika na danej witrynie, informuje o zakupionych przez klienta produktach itp. Firma Media Metrix zamierza zastosować nową technologię w pracy z rzeszą ochotników, którzy zgodzili się być "śledzonymi" i stworzyć w ten sposób olbrzymią bazę danych z informacjami np. o 10 najbardziej popularnych stronach WWW. Media Metrix, zajmująca się badaniem sieciowego ruchu, po wykupieniu licencji na TrueVector stanie się jedną z najbardziej wiarygodnych i skutecznych firm analitycznych rynku internetowego.

"TrueVector ma przewagę na internetowym rynku, bowiem pozwala na dostarczanie nowych produktów i usług dokładnie temu, kto ich oczekuje oraz podąża za ciągle zmieniającymi się internetowymi zachowaniami użytkowników" - twierdzi George Ziegler z Media Metrix. Media Metrix prowadzi badania Internetu dla reklamodawców, firm medialnych, marketingowych firm handlu elektronicznego, usługodawców finansowych i producentów technologii. W październiku ub.r. Media Metrix wykupiła za 65,7 mln USD firmę AdRelevance, producenta oprogramowania, która monitoruje 2000 witryn WWW dziennie i ponad 40 mln stron miesięcznie, zbierając m.in. informacje o liczbie i lokalizacji reklam na stronach.

Więcej informacji: www.cnet.com


Zobacz również