Medyczne portale

Polscy lekarze i pacjenci będą mogli korzystać z trzech nowych specjalistycznych serwisów internetowych.

Jedna z największych polskich firm informatycznych, ComputerLand SA (www.computerland.pl) i Polska Grupa Farmaceutyczna SA (www.pgf.com.pl) poinformowały, iż tworzą spółkę "clinika.pl" z kapitałem 23 mln zł. Celem działalności cliniki.pl jest integracja uczestników sektora medyczno-farmaceutycznego, świadczenie usług związane z elektroniczną obsługą transakcji na tym rynku oraz dostarczanie wysokospecjalizowanych serwisów informacyjnych poświęconych profilaktyce zdrowotnej, promocji zdrowia, bieżącym wydarzeniom z dziedziny zdrowia, medycyny i farmakologii. Spółka ma czerpać przychody głównie z prowizji od transakcji elektronicznych, subskrypcji serwisów informacyjnych, dzierżawy oprogramowania (ASP) oraz wpływów ze sprzedaży powierzchni reklamowej i realizacji kampanii promocyjnych w Medycznej Platformie Internetowej.

Konkurentem tego przedsięwzięcia jest serwis medyczny Res Medica (www.resmedica.pl), powiązany ze stronami miesięczników medycznych: "Żyjmy dłużej" i "Klinika ffx", wydawanych przez spółkę Res Publica Press International. Zawiera on prawie tysiąc obszernych artykułów i opracowań ze wszystkich dziedzin medycyny, a także serwis informacyjny. Treści są zamawiane u specjalistów lekarzy i psychologów, a następnie przygotowywane do publikacji przez specjalny zespół redakcyjny.

Kolejny polski portal medyczny powołali do życia młodzi lekarze i studenci Akademii Medycznej. Poradnik Medyczny (www.poradnikmedyczny.pl) w odróżnieniu od innych ma być przeznaczony wyłącznie dla pacjentów. Składa się z wielu artykułów medycznych i popularnonaukowych pisanych przez lekarzy. Materiały publikowane w portalu są recenzowane przez pracowników naukowych Śląskiej Akademii Medycznej. "Poradnik Medyczny" zamierza utrzymywać się z reklam.


Zobacz również