Mesjasz komputerowej animacji?

Messiah:animate koncentruje się wyłącznie na zagadnieniach związanych z animowaniem obiektów i postaci.

Messiah:animate koncentruje się wyłącznie na zagadnieniach związanych z animowaniem obiektów i postaci.

Wąska specjalizacja nie jest jednak wadą, lecz zaletą. Jeśli do pracy nad pakietem animacyjnym przystępują ludzie, którzy są współtwórcami takich narzędzi, jak MetaNURBS, Puppet Master, FreeForm 3D czy Morph Gizmo, można spodziewać się niezłych rezultatów. Rzeczywiście, pakiet messiah:animate dostępny obecnie w wersji 4.0, wydaje się być perfekcyjnie przygotowany do realizacji swojego zadania, czyli szybkiej, łatwej i wygodnej pracy nad animacją postaci. Nie jest to typowy program do grafiki 3D: nie znajdziemy tu opcji związanych z teksturowaniem ani wyrafinowanych funkcji renderowania. Aplikację charakteryzuje prosty, czytelny interfejs graficzny: jedno duże okno podglądu, pod nim pasek czasu, na górze karty grupujące podstawowe funkcje wyświetlane po lewej stronie ekranu. Prostota interfejsu przekłada się na czas niezbędny do opanowania programu: jest on wyjątkowo krótki. Messiah:animate można poprzez odpowiednie rozszerzenia powiązać z głównym pakietem do grafiki 3D (standardowo są dostępne połączenia z 3D Studio Max, Maya, LightWave 3D i Cinema 4D). Wówczas zmiany wprowadzone w nim są natychmiast odwzorowane w głównym pakiecie, bez konieczności eksportowania i importowania plików animacyjnych. Program umożliwia przygotowywanie animacji w czasie rzeczywistym, i to z uwzględnieniem interaktywnych efektów specjalnych, np. oddziaływań z cząsteczkami.

Do jego istotnych zalet należą wygodne narzędzia służące do powlekania (rigowania), czyli określania sposobu oddziaływania szkieletu animacyjnego na związany z nim obiekt. Dzięki Armature można tworzyć własne parametry kontrolujące podstawowe reakcje animowanej postaci. Po ich przygotowaniu animacja np. uśmiechu sprowadza się do przesunięcia suwaków oddziałujących na wybrane grupy wirtualnych "mięśni", symulowanych za pomocą kości szkieletu animacyjnego.

Messiah:animate dysponuje narzędziami, pozwalającymi w prosty sposób uwzględniać podstawowe zjawiska fizyczne mające wpływ na ruch, m.in. dynamikę brył miękkich. Całość uzupełnia Walker, edytor i jednocześnie generator podstawowych ruchów. Poszczególne sekwencje można miksować, korzystając z funkcji dostępnych w Compose. Pakiet jest wyposażony we własne, dość proste w obsłudze API, co pozwala przygotowywać rozszerzenia nawet bez głębszej znajomości programowania. Istnieje również możliwość przygotowania własnych skryptów opisujących gotowe efekty bądź modyfikujących ruch.

Producent pmG

http://www.projectmessiah.com/

Cena 595 USD


Zobacz również