Metamorfoza Toshiby

W wyniku transformacji Toshiba skoncentruje się przede wszystkim na internetowych produktach i usługach.

W związku z gorączką towarzyszącą wszelkim przedsięwzięciom internetowym firma Toshiba postanowiła zmienić profil działalności i skoncentrować się przede wszystkim na produktach i usługach umożliwiających korzystanie z sieci. Kapitał w wysokości 9 mld USD zostanie zainwestowany w produkcję procesorów, wyświetlaczy, komputerów stacjonarnych oraz notebooków przystosowanych do pracy w Internecie. Pod koniec ub.r. podobną przemianę przeszła firma NEC, stając się obok Sony i Panasonica kolejną japońską firmą o profilu produkcyjnym ukierunkowanym na Internet.

W sztandarowej dziedzinie produkcji, jaką są notebooki, Toshiba zamierza rozwijać technologie umożliwiające zdalny, bezprzewodowy dostęp do Internetu oraz zainwestuje dodatkowy miliard dolarów w rozwój elektronicznego handlu i rozbudowę swej strony WWW. Przedstawiciele firmy nie ujawnili, jaki procent z 9 mld USD zostanie przeznaczony na rozwój technologii półprzewodnikowych. W ubiegłym roku firma zainwestowała w produkcję chipów ok. miliarda dolarów.


Zobacz również