Microsoft: Apple nie chce Silverlighta i Flasha

W najnowszej publikacji Microsoftu dotyczącej Silverlight pojawiła się uwaga, że Apple nie widzi interesu w instalowaniu tej platformy, tak samo jak programu Adobe Flash, w swoim flagowym produkcie - smartfonie iPhone.

Już dziś nadszedł czas oficjalnej premiery platformy Silverlight 2.0 od Microsoftu. Technologia umożliwiająca odtwarzanie multimediów w oknie przeglądarki internetowej wydaje się obiecująca - wiadomo, że ma umożliwić m.in. tworzenie aplikacji z bogatym interfejsem nie tylko w ASP.NET czy AJAX, ale również za pomocą języków C#, Visual Basic, JavaScript, IronRuby i IronPython. Okazuje się jednak, że dla konkurencji to stanowczo za mało.

Scott Guthrie, wiceprezes Microsoftu, powiedział: "Generalnie rzecz ujmując, już rozmawialiśmy z firmą Apple w tej sprawie i daliśmy jej wyraźnie do zrozumienia, że jesteśmy bardzo zainteresowani zaimplementowaniem platformy Silverlight 2.0 na iPhone'a. W końcu wiadomo, że to Apple decyduje jakie oprogramowanie będzie działać na smartfonie. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że Apple aktualnie nie widzi potrzeby uruchomienia pluginów typu Silverlight i Flash na swoim produkcie".

Guthrie dodał, że istnieje prawdopodobieństwo zaimplementowania platformy Silverlight na iPhone'a w przyszłości.

Google przyjmuje odmienną taktykę

Strategia Apple'a i Microsoftu jest zupełnie inna niż polityka trzeciego wielkiego gracza - firmy Google. Wiadomo, że sieć T-Mobile sprzedała już ponad 1,5 mln smartfonów G1 działających na otwartym systemie Google Android (więcej o G1 w artykule "G1 - pierwszy telefon z systemem Google Android"). W tym przypadku wszyscy chętni mogą przygotowywać zewnętrzne aplikacje, które będą działałyby na telefonie - również konkurencja.

Guthrie skomentował ten fakt mówiąc: "Telefon firmy Google jest inny i bardziej przypomina otwartą platformę, którą oczywiście będziemy bacznie obserwować. Szczególnie jeśli wyniki sprzedaży nadal będą tak dobre." Wiadomo jednocześnie, że już niedługo zarówno Flash, jak i Silverlight powinny być w pełni zintegrowane z Androidem.


Zobacz również