Microsoft: Surface Pro 3 sprzedaje się dwa razy lepiej niż Pro 2

Nowy tablet Microsoftu cieszy się dość dużym powodzeniem, o czym świadczą wyniki sprzedaży w poprzednim kwartale. A na ostatni okres 2014 roku firma przewiduje jeszcze większe zainteresowanie.

Za trzeci kwartał tego roku Microsoft odnotował 908 milionów dolarów dochodu ze sprzedaży Pro 3. Jak powiedział Satya Nadella, świadczy to o właściwie obranej strategii i trafieniu w gusta klientów. Aktualnie tablet sprzedawany jest na dwudziestu ośmiu rynkach, są jednak plany ekspansji na dalsze. Póki co liczba sprzedanych Pro 3 przekroczyła już dwukrotnie ilość nabytych przez użytkowników Pro 2, które zresztą zostały wycofane z rynku oraz oficjalnych stron Microsoftu. Jedyną bolączką firmy jest teraz dość średnia sprzedaż konsol Xbox One, które znacznie tracą do swojego rywala - Playstation 4.

Jednak i tu Nadella zapowiada zmiany: "rynek gier jest jednym z tych sektorów, o których możemy powiedzieć, że zainwestujemy w niego naprawdę sporo finansów oraz pomysłów". Zaś do rodzinki Surface wracając - jeszcze w sierpniu Microsoft dokładał do interesu, a przychód za tablety wyniósł 409 milionów dolarów (drugi kwartał 2014). Jak więc widać w ciągu trzech zaledwie miesięcy udało się zwiększyć go ponad dwukrotnie, co rzeczywiście świadczy o dobrej strategii firmy.


Zobacz również