Microsoft będzie usuwał irytujące adware

Microsoft ogłosił nową politykę, do której stosować się mają twórcy adware. To świetna informacja dla nas wszystkich.

W kwietniu 2014 roku Microsoft zapowiedział wprowadzenie zmian, które pozwolą użytkownikowi na kontrolowanie adware wyświetlającego ekrany. Chodzi tutaj o rozwiązanie bardzo ważnego problemu, ponieważ twórcy tego typu oprogramowania sięgają po różne techniki man-in-the-middle (MiTM) prowadzące do "wstrzyknięcia" z zewnątrz reklam, które są następnie wyświetlane na stronie internetowej bez kontroli ze strony przeglądarki. Często powoduje to, że użytkownik nękany jest reklamami, których nie tylko nie jest w stanie łatwo wyłączyć, ale nawet zlokalizować ich źródła. Ponadto wykorzystanie technik MiTM zwiększa ryzyko ataku na komputer ze strony zainfekowanych reklam.

Microsoft dotrzymuje słowa

Zgodnie z ogłoszoną właśnie przez Microsoft nową polityką deweloperzy tworzący oprogramowanie wyświetlające reklamy w przeglądarkach będą musieli używać wyłącznie wspieranego przez nie modelu rozszerzalności. To zaś oznacza, że użytkownik będzie miał możliwość kontroli takich procesów jak instalacja, wykonanie, wyłączenie i usunięcie.

Deweloperzy mają czas do 31 marca 2016 roku, aby dostosować się do nowych wymogów. Jeżeli tego nie uczynią, Microsoft deklaruje, że niespełniające je oprogramowanie zostanie wykryte i usunięte.


Zobacz również