Microsoft cierpi za logo "Vista Capable"

W momencie, gdy cały rynek oczekiwał na Windows Vistę, Microsoft zdecydował się na drobną modyfikację logo "Designed for Windows XP". Na niektórych notebookach pojawiły się odświeżone naklejki z dodatkowym napisem "Vista Capable".

Logo "Designed for Windows XP. Vista Capable" oznaczało, że na komputerze zainstalowany jest Windows XP, ale maszyna jest na tyle szybka, że poradzi sobie również z Vistą (patrz "Kupujesz komputer? A Vista na nim zadziała?").

Jednak nie wszyscy zrozumieli, że "capable" to nie to samo, co "designed for". "Vista Capable" gwarantowało jedynie, że system obsłuży Vistę Home Basic bez interfejsu Aero, Flip3D czy funkcji multimedialnych.

Te funkcje miały być dostępne na komputerach z naklejką "Windows Vista Premium Ready".

Pracownicy Redmond też narzekają

Niektórzy obywatele Stanów Zjednoczonych uznali, iż Microsoft celowo wprowadził ich w błąd i po bezskutecznych próbach uruchomienia Aero postanowili wytoczyć producentowi Visty proces. Na tym nie koniec: wedle nieoficjalnych przecieków sparzyli się nawet sami pracownicy Microsoftu - np. Mike Nash, korporacyjny wiceprezes ds. zarządzania Windows, napisał, że kupił maszynę do pisania e-maili za 2100 dolarów.

Rzecznik Redmond dość ogólnikowo skomentował całą sytuację twierdząc, że firmie udało się osiągnąć założone cele. Prawdopodobnie chodzi o fakt, że kupując Vistę użytkownikom zależało przede wszystkim na odświeżonym interfejsie Aero czy aplecie Media Center, a mniej na profesjonalnych funkcjach w rodzaju szyfrowania dysku.

Wyrok w sprawie ma zapaść w ciągu najbliższego tygodnia.


Zobacz również