Microsoft kupił Multimap

Microsoft kupił Multimap, jedną z największych brytyjskich firm specjalizujących się w tworzeniu map. Jak poinformowali przedstawiciele koncernu z Redmond, zakup daje im dostęp do rozwiązań, która uzupełnią technologie wykorzystywane w serwisach Virtual Earth, Live Search czy Windows Live.

"To przejęcie będzie odgrywało znaczącą rolę w przyszłym rozwoju naszych usług wyszukiwawczych" - mówi Sharon Baylay, dyrektor generalny microsoftowej Online Services Group.

Nie ujawniono szczegółów dotyczących przejęcia Multimap. Zakup brytyjskiej firmy jest dowodem na rosnące znaczenie Internetu w strategii takich gigantów jak Microsoft. Koncern próbuje, jak na razie bezskutecznie, stworzyć alternatywę dla Google'a i jego usług.

Drugim, oprócz Google'a, konkurentem Microsoftu jest Yahoo. Od dawna krążą plotki, iż Microsoft ma zamiar przejąć Yahoo. Niektórzy analitycy mówią wprost: koncern Gatesa samodzielnie nie zrealizuje zakładanych celów i jeśli rzeczywiście chce skutecznie konkurować z Google'em, musi kupić Yahoo. Transakcja taka, o ile w ogóle do niej dojdzie, mogłaby być warta około 50 miliardów dolarów.


Zobacz również