Microsoft na wielkim ekranie

Koncern zawarł umowę z firmą Digital Cinema Solutions, której efektem będzie wykorzystanie programu Windows Media Player 9 do wyświetlania filmów w amerykańskich kinach.

Umowa zakłada, że aplikacja zostanie wykorzystana do wyświetlenia serii 8 filmów w 25 amerykańskich miastach. Pierwszym z nich będzie film dokumentalny "Standing in the Shadows of Motown" o zespole The Funk Brothers. WMP9 posłuży również do wyświetlenia reklam samochodów przed filmem (w przedsięwzięcie zaangażował się koncern BMW).

Informacja ta oznacza, że Microsoft mocno zaangażował się w promowanie multimedialnych możliwości swoich produktów. Jak do tej pory, "cyfrowe" kino nie zdobyło zbyt wielkiej popularności - jednym z niewielu filmów prezentowanych za pomocą technologii cyfrowej był w USA "Atak Klonów", najnowsza część "Gwiezdnych Wojen". Zaangażowanie się Microsoftu może tę sytuację zmienić - firma ma potencjał, niezbędny do spopularyzowania nowej technologii.

Zwolennicy "cyfrowego" kina twierdzą, że ma ono same zalety - po pierwsze, znacznie ułatwiona jest dystrybucja filmów (które mogą być przesyłane np. przez Internet), po drugie zaś - obraz i dźwięk są znacznie lepszej jakości.


Zobacz również