Microsoft rozszerza Azure na Windows Phone 8 i eksperymentuje z Halo 4

Platforma usług w chmurze Windows Azure była tematem przewodnim drugiego dnia konferencji BUILD 2012 w Redmond. Microsoft ogłosił wiele nowych usług i funkcji związanych z Azure, a także zapowiedział, że wykorzysta platformę do obsługi trybu wieloosobowego Halo 4.

Satya Nadella, szef działu Server and Tools w Microsofcie, zaprezentował Windows Azure Mobile Services z rozszerzeniami wspierającym tworzenie aplikacji i usług na Windows Phone 8, Windows 8 i iOS. Na kilku przykładach pokazał rozwiązania, które ułatwiają i przyspieszają pracę deweloperom przy minimalnych nakładach kodowania. Udostępniono także podgląd sklepu Windows Azure Store.

Podano kilka bardzo ciekawych danych liczbowych:

- Xbox Live ma ponad 40 mln użytkowników

- SkyDrive ma 200 mln użytkowników

- Office 365 (same aplikacje webowe) mają ponad 50 mln użytkowników

Nadella dodał, że najciekawsza nie jest skala powyższych rozwiązań, a ich różnorodność oraz nauka, która z niej wynika. Dodał, że tak jak konsumenci doczekali się nowego obrazu Windows, tak samo back-end został zmieniony w stronę usług w chmurze.

Więcej informacji na ten temat zmian można znaleźć na blogu Nadelli oraz osobiście oglądając występienie przedstawiciela Microsoftu.

Inną ciekawą nowością z konferencji jest, że tryb wieloosobowy Halo 4 będzie opierał się na platformie chmurowej Windows Azure. Jest to spore przedsięwzięcie technologiczne, które może docelowo przekonać do rozwiązania chmurowego innych producentów gier przywiązanych do standardowych rozwiązań. Choć gracze nie powinni odczuwać żadnych różnic w stosunku do poprzednich odsłon gry, to skorzystanie z Azure pozwoli Microsoftowi znacznie obniżyć koszty obsługi trybu wieloosobowego.

Pierwszy dzień konferencji BUILD 2012 obfitował w nowości bliskie konsumentom i dotyczył przede wszystkim tematów związanych z Windows 8 i Windows Phone 8. Drugi dzień został poświęcony usługom back-endowym i chmurze.


Zobacz również