Microsoft rozważa zmianę nazwy Internet Explorera

Czy nazwa Internet Explorer zniknie w przyszłości z rynku? Według najnowszych doniesień taką opcję rozważa odpowiedzialny za przeglądarkę zespół Microsoftu.

Ostatnio odbyła się wewnętrzna debata na ten temat, gdzie padła propozycja zmiany nazwy przeglądarki i została uznana przez wiele uczestniczących w niej osób za dobry pomysł. Głównym celem zmiany marki miałoby być odcięcie się od starych linii wydawniczych, które niezbyt dobrze kojarzą się użytkownikom. Od kilku lat Microsoft promuje IE 10 i 11 jako całkowicie odmienne produkty, nie mające wad poprzedników. Jednak jak pokazują to statystyki, wśród najpopularniejszych wersji desktopowych rządzi wciąż Internet Explorer 8, która ukazała się pięć lat temu - w 2009 roku. Ma 21,56% udziału. Najnowsze wydanie - czyli IE 11 - jest wciąż niezbyt widoczne.

Dział marketingu Microsoftu robi, co może, aby przyciągnąć do "jedenastki" nowych użytkowników i deweloperów. Przykładem ta strona. Póki co zespół odpowiedzialny za rozwój przeglądarki stawia sobie za cel jak najlepsze przystosowanie ich do pojawiających się standardów sieciowych, a także stworzenie wtyczek rozszerzających możliwości IE. Na tym polu Microsoft jest daleko w tyle za Chrome czy Firefoxem. W przyszłości planowana jest także wersja Internet Explorera na Maca.


Zobacz również