Microsoft w miejskiej sieci Wi-Fi

Koncern z Redmond we współpracy z firmą MetroFi będzie budował miejską, bezprzewodową sieć Wi-Fi w Portland w stanie Oregon. Firmy ogłosiły, że dostęp do sieci będzie darmowy, a działanie będzie finansowane z zysków z reklam wyświetlanych jej użytkownikom.

Microsoft ma stworzyć stronę startową dla użytkowników sieci, na której oprócz lokalnych wiadomości prezentowane będą ogłoszenia i reklamy (z których ma być finansowane działanie usługi). Koncern ma także wspomóc przedsięwzięcie poprzez wyszukanie reklamodawców. "Współpraca ta ma na celu zbadanie rynku" - stwierdził Stefan Weitz, dyrektor planowania w Microsoft MSN. Dodał on, że wiele miast stara się o stworzenie lokalnych sieci Wi-Fi pokrywających duże, miejskie obszary i firma chciała by partycypować w tych projektach.

MetroFi ma już za sobą udane instalacje w Sunnyvale, Santa Clara, czy Cupertino, gdzie sieć swoim zasięgiem obejmuje ponad trzysta tysięcy mieszkańców. Planowana sieć w Portland ma rozciągać się na powierzchni prawie 350 kilometrów kwadratowych i obsługiwać 95% mieszkańców ponad półmilionowego miasta. Firma zapewnia, że centrum powinno być objęte zasięgiem jeszcze w tym roku, natomiast reszta obszaru miejskiego - w ciągu 10-18 miesięcy.

Użytkownicy MetroFi mogą także uzyskać dostęp do sieci bez reklam, lecz wtedy usługa nie jest darmowa i kosztuje miesięcznie 20 USD.


Zobacz również