Microsoft zmienia strategię?

Microsoft postanowił zmienić swoją strategię i zapowiada, że zamiast kupować technologie, licencje i konkurencyjne firmy, będzie tworzył własne rozwiązania i sprzedawał je taniej, niż kosztują analogiczne produkty konkurencji. Koncern Billa Gatesa odnosi sukcesy niemal w każdej dziedzinie, w której zdecyduje się działać. Jeśli w którejś z nich wypada gorzej niż konkurencja, stara się ją wykupić.

Jeff Raikes, wiceprezes Microsoftu ds. platformy biznesowej zapowiedział, że, przynajmniej jeśli chodzi o oprogramowanie dla firm, jego koncern będzie stosował nową strategię: twórz, nie kupuj. Microsoft chce zwiększyć portfolio programów, które są jego wyłącznym dziełem. Do takiego działania mógł firmę skłonić chociażby fakt, że dwa takie produkty - MS Office i SQL Server - są liderami w swojej klasie.

Przez wiele ostatnich lat Microsoft kupił sporo małych firm wraz z ich własnością intelektualną. Zwykle wychodziło to firmie na dobre. Obecna zmiana strategii ma pozwolić Microsoftowi na ograniczenie kosztów, lepsze planowanie wydatków, a klientom koncernu pozwoli lepiej śledzić zmiany i przygotować się na przyszłe rozwiązania, które zaproponuje firma z Redmond.

Gigant zapowiedział, że ma zamiar konkurować cenowo z takimi przedsiębiorstwami jak Oracle, SAP, Cognos i Business Objects. Obiecuje, że jego oferta będzie znacznie tańsza, niż programy konkurencji.


Zobacz również