Might and Magic Heroes VI - zapowiedź

Marka Heroes of Might and Magic przechodzi wiele zmian, włączając w to nowy sposób pisania tytułu. W nowej odsłonie cyklu produkcja ta nazywać się ma bowiem: Might and Magic Heroes VI. Jason Wilson przyjrzał się tym zamianom oraz próbom mającym na celu uczynienie z HOMM gry bardziej fabularnej.

O czym mówimy: Might and Magic Hereos VI, nadchodząca nowa odsłona wiecznie żywej serii strategii turowych.

Gdzie to widzieliśmy: W biurze Ubisoft w San Francisco podczas trwającego dwie i pół godziny pokazu połączonego z wywiadem. Ukończyliśmy prolog gry (dopóki gra się nie zawiesiła - wersja kodu, która została nam zaprezentowana jest bowiem bardzo wczesna) i stoczyliśmy jedną walkę z bossem.

Co wiedzieliśmy: Bardzo niewiele. Ubisoft ogłosił pracę nad grą w sierpniu 2010 roku, a podczas targów Gamescom pokazał tylko kilka obrazków niewiele informacji o samym produkcie (między innymi o fakcie zmianiy sposobu zapisu nazwy, który wyróżnia obecnie człon Might and Magic).

Co powinniście wiedzieć:

- Black Hole Entertainment jest producentem Heroes VI. Firma ta stworzyła Armies of Exigo dla Electronic Arts oraz Warhammer: Mark of Chaos dla Namco Bandai.

- Zauważyliście na pewno zmianę nazwy. Might and Magic jest teraz na początku każdego tytułu osadzonego w świecie Mocy i Magii (taki zabieg stosowany jest już od 2009 roku i tytułu Might and Magic: Clash of Heroes). Might and Magic jest jedną z najdłużej istniejących marek w świecie rozrywki elektronicznej - nadal mam w pamięci oryginalny RPG Might and Magic, który zadebiutował w 1986 roku. Ubisoft nabył prawa do marki w 2003 roku, a począwszy od Heroes V gry Ubisoft posiadają własny świat oraz linię czasu.

- Akcja Might and Magic Heroes VI ma miejsce przed wydarzeniami przedstawionymi w Heroes of Might and Magic V. Motywy muzyczne z obu gier - a nawet z Heroes of Might and Magic 3 - przeplatają się. Heroes VI będzie toczyć się 400 lat przed wydarzeniami przedstawionymi w Heroes V, podczas Drugiego Zaćmienia Krwawego Księżyca i inwazji demonów na Ashan (będących pod przywództwem starego znajomego z Heroes V - Kha Beletha).

- Historia odgrywa ważną rolę w tej grze strategicznej. Grupa pięciu pisarzy (jeden jest również projektantem gry) pracowała nad narracją i historią.Zamiast przedstawiać indywidualne historie różnych bohaterów, Heroes VI opowiada historię, która oplata wszystkie kampanie. Jak się łączą? W prosty sposób - członkowie rodu Gryfów (dynastii rządzącej w Heroes VI oraz w Clash of Heroes) są w tym punkcie czasu jedynie diukami kierującymi osobnymi frakcjami. "Opowiadamy historię dynastii Gryfów. To tragiczna historia" mówi producent Erwan LeBreton. "Jest to Might and Magic widziane przez pryzmat serialu Tudorowie, gdzie rodzina stanowi arenę walk i intryg, a co za tym idzie arenę ciekawych historii. Kolejną inspiracją jest książka autorstwa George'a R.R. Martina "A Song of Ice and Fire."

- Archanioł (z niezwykle oryginalnym imieniem Michał - mam nadzieję, że to tylko tymczasowe) odgrywa w całej historii kluczową rolę. "Jest on intrygantem" mówi LeBreton. "Jest mocą stojącą za tronem. Robi tylko to, co uważa za słuszne." W głównym wątku łączącym wszystkie frakcje - włączając w to tradycyjnie złe Inferno oraz Nekropolię - nie ma jednoznacznego podziału na dobrych i złych. "Niektórzy robią dobre rzeczy dla złych celów, a inni czynią zło dla dobra" mówi LeBreton.


Zobacz również